Az UEFA-kupa mai sorsolása előtt a zalaegerszegi vezetők elsősorban abban bíznak, hogy egy verhető ellenfelet kapnak vagy ismét olyan sztárcsapattal hozza össze őket a sors, mint a Manchester United (MU), így biztosan ismét kasszasikert könyvelhetnének el - nyilatkozta lapunknak Lang József, a ZTE FC Rt. elnöke. Véleménye szerint nem is számolhattak azzal, hogy a Zete a selejtezőn legyűri a MU-t, ezért a Bajnok Ligájába való bejutásért járó összeggel nem is kalkuláltak, s nem gondolnak arra, hogy egy kalap pénztől estek el.
Ez pedig meghaladta volna az 1 milliárd forintot. Az MU a BL-be jutással teljesítette a minimális célkitűzését, mind az eredményességet, mind az üzleti terveit illetően. Ez az angolok számára megnyugtató hír azonban nem tükröződik az angol csapat részvényeinek árfolyamában, a tegnapi 101 fontos záróár 4,5 fonttal alacsonyabb a meccs napján kialakult árfolyamnál, de még az első, a ZTE győzelmével zárult találkozót követő kereskedési napon is 2 fonttal magasabban zárt a papír. Az idei év egyébként sem alakult jól a focibizniszbe invesztálóknak, a MU-papírok ugyanis az év elején még 144 font környékén mozogtak.
A magyar csapatnak a jelek szerint nem sikerült meglovagolnia rövid életű BL-szereplést, holott a két héttel korábbi diadal reflektorfénybe állította őket - s nem csupán Magyarországon. A BL-selejtező első, győztes találkozóján felbuzdulva arra lehetett számítani, hogy új támogatók jelentkeznek a klubnál, ám ez nem így történt, még olyan, meglehetősen nehezen teljesíthető feltétellel sem, ami a csapat továbbjutásához kötötte volna a pénzcsapok megnyitását. A csapat mezei, sálai iránt ugyan nőtt valamelyest a kereslet, ám az érdeklődés még így sem nevezhető túl nagynak, ezekből a mintegy 500 millió forintos éves költségvetésnek csak töredéke folyik be. Pedig ez adott esetben jelentős bevételi forrás lehetne, a Manchester esetében például a tavalyi 129,6 millió fontos árbevétel 17 százalékát tette ki a klubhoz kapcsolható tárgyak értékesítése.
A Zete-mezekből még forgalomban van az előző évi bajnokcsapat szerelése, amelyen az előző főszponzor Zalahús neve olvasható. Ugyanakkor ma már az új széria is megvásárolható, rajta az új főtámogató E-on energetikai cég nevével. Lang szerint az Adidas által gyártott termékeknek - csak a mez esetében - 14 ezer forint a bekerülési költsége, így hogy megérje forgalmazni, legalább 20 ezer forintért kell kínálni, ami a hazai piacon meglehetősen borsos ár. Figyelemre méltó, hogy a Zetét kiejtő MU a vörös ördögök mezét minőségtől függően 35 és 60 font között árulja, ami forintra átszámítva a magyar bajnokcsapathoz hasonló, mintegy 14-23 ezer forint közötti kiadást jelent a szurkolóknak.
A ZTE internetes oldalának munkálatai kis lemaradásban vannak a szerepléshez képest. A csapat honlapja a Puskás stadionban elért siker után sem készült el teljes egészében. Lang szerint a fejlesztés folyamatos, de időbe telik a munka befejezése. Az elmúlt két hétben vélhetően jó szolgálatot tett volna egy működő honlap az információkra éhes szurkolóknak. Németországban például az MU legyőzése után saját internetes oldallal Zete klub alakult, s az UEFA oldalai is rendre a két csapat mérkőzéseivel kezdődtek. A szurkolók azonban nem maradnak teljesen információ nélkül, hiszen a teljes fejlesztés befejezéséig a zeg.hu-n barangolhatnak.
Á. A.
További részletek