A MÁV a nyár kezdetével bevezette az új visszatérítési rendszert,

június 1. és július 23. között mintegy 170 millió forintot fizetett ki az utasoknak a húsz percet meghaladó vonatkésések miatt járó 50 százalékos jegyár-visszatérítések formájában.

 Ez az összeg megfelel a vasúttársaság által korábban becsült kiadásoknak.

  • Az elmúlt közel két hónapban mintegy 15 ezer járat szenvedett komolyabb késést,
  • és több mint 300 ezer utasnak kellett kártérítést fizetniük.

A társaság arról tájékoztatta a hvg.hu-t, hogy

éves szinten akár 2 milliárd forint is költhet a kártérítésekre.

Ez havonta nagyjából 167 millió forintos terhet jelent, így az előirányzat majdnem kétszerese a nyári szezonban eddig tapasztalt késések okozta kifizetéseknek. Ez a lap szerint arra utalhat, hogy az év második felében további fennakadások várhatók: vagy a korábbi becsléseknél szerényebben teljesítettek, vagy az igazi problémák csak az ősz és a tél folyamán érkeznek meg.

Lázár János építési és közlekedési miniszter június végén azt közölte: „akinek a járata 20 percnél többet késett, az visszakapja a jegyár felét. Pont.” Mint Facebook-bejegyzésében írta, június elsejét követően a MÁV-csoport minden utasa meg is kapta hiánytalanul a kártérítést, ezt bizonyítja az is, hogy nincsenek tömeges panaszok a kártérítési biztosítás elmaradása miatt.