Miután múlt vasárnaptól elindult a késések miatti visszatérítés rendszere, hamar összegyűlt egy tetemes összeg, ami visszajár a MÁV utasainak. A vonatkáosz pedig a pünkösdi ünnepi hosszú hétvége nyitányára meg is érkezett a Balaton felé igyekvők számára.
Csak pünkösdhétfőn 11 500 jegy után fizetett kártérítést a késések miatt a MÁV
– árulta el Hegyi Zsolt, a cég vezérigazgatója a Spirit FM adásában.
Hat és fél millió forintnyi kárigény keletkezett egy nap alatt, ez pedig tartja is a napi rekordot.
A vasúttársaság vezetőjének elmondása szerint a MÁV levonta az ünnepi hétvége tanulságait, és azon dolgoznak, hogy a lehető legkevesebb üzemzavarral jussanak el az utasok nyáron a magyar tengerre.
A vezérigazgató szavai szerint ennek érdekében az eredeti ütemtervnél gyorsabban forgalomba állították a korszerű, bérelt mozdonyokat, és folyamatszervezési változásokat is eszközöltek, s ez lehetővé teszi, hogy a mostaninál gyorsabban érjenek oda a szakemberek, ahol a hiba keletkezik.
A Podmaniczky Mozgalom élén álló Vitézy Dávid azon állítását, mely szerint Lázár János közlekedésért felelős miniszter utasítására eltüntették a késő vonatokat az informatikai rendszerből, a vezérigazgató cáfolta. Ám azt Hegyi elismerte, hogy történnek átszámozások az üzemeltetés közben, az átszámozott járatok pedig eltűnnek a vonatinfós térképről, de szerinte ez a késési biztosításra nincs hatással.
Aki az érintett vonaton utazott, 48 órán belül megkapja a visszatérítést
– rögzítette Hegyi Zsolt, aki arra is reagált, hogy a minap kénytelen volt Csornán megállni egy IC, mert a kocsikon nem működtek a mellékhelyiségek.
A protokoll része, hogy mosdóhiba esetén beiktatnak egy megállót, amennyiben az utasok jelzik, hogy erre szükség van – jelezte a MÁV-vezérigazgató.