Az utóbbi időszakban a MÁV több elővárosi motorvonatot vezényelt át a hosszabb, regionális vonalakra. Ez pedig problémás lehet abból a szempontból, hogy az elővárosi vonatokat rövidebb utakra tervezték, kevesebb vécé van bennük, mint a hosszabb vonalakon közlekedő szerelvényeken. Ezeken a vonatokon a tartályok kisebbek, így gyakrabban kell kiüríteni azokat.
Ezért történhetett – nem egyedüliként – október utolsó napján amikor az egri Interrégió járata 25 percet késett, mert a vécékben a tartály úgy megtelt, hogy kiömlött a folyosóra is. A vámosgyörki kényszerszünet okozta késés miatt a Miskolc felé átszállókat Füzesabonynál nem várta meg a csatlakozás – idézte fel a Telexnek egy olvasó.
Azt persze a MÁV is elismerte, hogy a meghibásodások miatt a motorvonatokon gyakran sor kerül arra, hogy le kell zárni egy-egy mosdót. Azt hangsúlyozták, hogy egy szerelvényt sosem állítanak össze és indítanak útnak az előírtnál kevesebb vécével.
A válaszból kiderült, a tartályoknak az ürítésére az országban összesen 24 helyszínen van lehetőség, főként a megyeszékhelyeken és fontosabb végállomásokon. A MÁV közölte, hogy a vonatforduló figyelembevételével tervezik meg előre, hogy melyik állomásokon és mikor végezzék el a szennyvíztartályok ürítését, és a tartályok térfogata és az utasforgalmi adatok alapján tisztítják azokat.
A vécék szennyvíztartályának ürítését egy vákuumos berendezéssel végzik az állomásokon, így:
A MÁV válasza szerint a gyakori probléma inkább külső okokra vezethető vissza.
Egy-egy műszaki hiba miatt az adott mosdót először le kell zárni, majd a teljes szerelvényt ki kell vonni a forgalomból a javítás idejére. Ha menet közben romlik el egy mosdó a vonaton, akkor olyan állomáson tartanak pisiszünetet, ahol amúgy is megállna a vonat, szögezték le.
Legtöbbször ugyanis nem a szennyvíztartály telítettsége okoz problémát, hanem a dugulás és meghibásodás, amit a vécébe dobált tárgyak okoznak. Az utóbbi időben bedobtak a vécékbe rövidnadrágot, használt elemeket, műanyag zacskókat, alsóneműket.