A Totalcar hívta fel a figyelmet arra, hogy miközben vonatok maradnak ki és vonalakat zárnak be a dízeljárművek hiánya miatt, körülbelül tíz, korszerű dízel motorvonat rohad Székesfehérváron. A magyar vasút dízel motorvonatállományának legkorszerűbb tagjat a húszéves Siemens Desiro kétrészes motorvonatok szolgáltatják, ám a lerobbant vagonok javítása túl költséges az üzemeltetőnek.
Kapcsolódó
A Desirók nagyon kis arányban állnak rendelkezésre, a dízeljármű-állomány legtöbb darabja továbbra is a csehszlovák Bz motorkocsik közül kerül ki. Amikor egy jármű üzemképtelenné válik, akkor a székesfehérvári sorfal végére kerül.
Az üzemképtelen járművek hivatalosan javításra várva rostokolnak a fehérvári telephelyen, ám a Totalcar értesülései szerint a vonatok leginkább a többi, még működőképes jármű életben tartására szolgálnak: egyikükből a vezérlőpult, másikukból a teljes forgóváz hiányzik.
Ugyanakkor a magazin kiemelte, hogy a Desirók javítása nem azért nem valósul meg, mert nincs alkatrész, hanem mert a MÁV-nak nincs elég pénze azok finanszírozására.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Már jelszó sem kell, hogy ellopják a fiókunkat
Orbán Viktor: Vége van
Kocsmai stílus a parlamentben, repült a vizespalack is
Berágtak a németek, bekérették az orosz nagykövetet