A Totalcar hívta fel a figyelmet arra, hogy miközben vonatok maradnak ki és vonalakat zárnak be a dízeljárművek hiánya miatt, körülbelül tíz, korszerű dízel motorvonat rohad Székesfehérváron. A magyar vasút dízel motorvonatállományának legkorszerűbb tagjat a húszéves Siemens Desiro kétrészes motorvonatok szolgáltatják, ám a lerobbant vagonok javítása túl költséges az üzemeltetőnek.
Kapcsolódó
A Desirók nagyon kis arányban állnak rendelkezésre, a dízeljármű-állomány legtöbb darabja továbbra is a csehszlovák Bz motorkocsik közül kerül ki. Amikor egy jármű üzemképtelenné válik, akkor a székesfehérvári sorfal végére kerül.
Az üzemképtelen járművek hivatalosan javításra várva rostokolnak a fehérvári telephelyen, ám a Totalcar értesülései szerint a vonatok leginkább a többi, még működőképes jármű életben tartására szolgálnak: egyikükből a vezérlőpult, másikukból a teljes forgóváz hiányzik.
Ugyanakkor a magazin kiemelte, hogy a Desirók javítása nem azért nem valósul meg, mert nincs alkatrész, hanem mert a MÁV-nak nincs elég pénze azok finanszírozására.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Washington lecsapott európai tisztségviselőkre, Brüsszel azonnal visszavágott
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Megkapták a zöld lámpát az amerikaiaktól: helyzetbe kerülhet a Mol
Megmutatjuk 2026 összes szabadnapját – így tervezze a szabadságát
Zelenszkij nyilvánosságra hozta a teljes béketervet, Moszkva azonnal visszavágott
Orbán Viktor beszólt Brüsszelnek és a Tisza Pártnak is: elsöprő győzelmet ígér
Egy szemet se nassoljon ebből a mogyoróból! Visszahívták ezt a terméket
Mindent megtettünk, hogy ne hagyjuk a tűzoltókat munka nélkül szenteste