Mint emlékezetes, június 7-én, a pünkösdi hétvége első napján két vasúti átkelőhely biztosítóberendezésének meghibásodása miatt állt le a Budapest és Balaton közötti vonatforgalom. Erre reagálva Lázár János németül üzent az érintett vasútvonalat tíz éve felújító Siemensnek:

So geht das nicht weiter, meine Herren!

„Ez így nem mehet tovább!” – jelentette ki a miniszter, az akkori Facebook-bejegyzésében azt írta: mintegy tízezer károsultja volt annak, hogy a németek a pályát nem olyan minőségben csinálták meg, ahogyan a 15 milliárdos beszállítói díj fejében vállalták.

Helyettük most mi fizetünk az utasoknak, de az utolsó eurócentig be fogjuk hajtani rajtuk

– szögezte le akkor Lázár János és jelezte, hogy előbb fizetnek ki milliárdokat a magyar utasoknak kártérítési biztosításként, mint a Siemensnek akár egyetlen újabb fillért megrendelésre. Mindezt addig tartják, amíg a korábbi munkájuk hiányosságait, hibáit ki nem javítják.

A hvg.hu most azt írja, hogy a közösen végzett sorompóaudit eredményeként

a MÁV nemhogy nem szakít a Siemensszel, még szorosabban működik majd együtt a német cég szakembereivel.

A vizsgálatot június 12-én jelentette be Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója. Hegyi ekkor azt mondta, hogy a Siemens vállalta minden általa beszállított magyarországi sorompó soron kívüli átvizsgálását. Egy interjúban a vezérigazgató közölte: az audit az eredetileg tervezett egy helyett három hétig tartott, és ennek eredményeként nemcsak az újabb meghibásodás megelőzésére találtak megoldást, de arra az esetre is felkészültek, ha a sorompóhibák mégis újra jelentkeznének.

Július 22-én ismét biztosítóberendezések meghibásodása bénított meg jelentős fővonalakat, akkor éppen a győrit és a miskolcit. Mint kiderült, ezúttal egy osztrák cég, az Alcatel Austria által gyártott berendezések hibásodtak meg. Alcatel hibáját nem vetette fel a közlekedési miniszter, szemben a Siemens esetével. A lap szerint ez azért is figyelemre méltó, mert az Alcatel által gyártott egyik meghibásodott eszköz mindössze 2021 óta üzemel.