A Jövő Mobilitása Szövetség felmérése során arra jutott, hogy rengeteg stresszfaktor van, ami idegessé, bosszússá teszi az autósokat.
A magyarországi utakon közlekedők többségét,
- 59 százalékát leginkább a türelmetlen, agresszív vezetőtársak bosszantják,
- 58 százalékuk a szabálytalan sofőröket,
- 37 százalékuk pedig a rossz utakat jelölte meg stresszfaktorként,
- ezekhez hasonlóan a dugók, illetve a mikromobilitási eszközök is sokszor okoznak kellemetlenséget.
A válaszadók többsége a stressz elkerülésére alkalmazott módszerek között az agresszív autósoktól való távolságtartást, vagy például a zenehallgatást említette – közölte a Jövő Mobilitása Szövetség.
Kárpáti András, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke szerint: az otthoni munkavégzésből egyre többen térnek vissza az irodákba, ami jelentős forgalmat generál a közlekedésben is a 3-4 évvel ezelőtti helyzethez képest. Hozzátette:
sokan stresszfaktorként jelölték meg az utakon jelenlévő kerékpárokat, miközben a mobilitási változások részeként a közelmúltban további új közlekedési eszközök jelentek meg: az elektromos kerékpár, a segway és az elektromos roller. Ezek a járművek már napi szinten részt vesznek a forgalomban, azonban gyakran rendezetlen körülmények között jelennek meg a közutakon.
A Magyar Autóklub (MAK), az ORFK-OBB és a Jövő Mobilitása Szövetség szakmai konferenciáján Hatala József, a MAK elnöke elmondta, az autóklubnak is van teendője a stresszmentes közlekedés kialakításában:
ide tartozik a közlekedők edukálása, hiszen nem csak a szabályok ismerete fontos, tisztelni kell a másikat és fejleszteni kell a közlekedési kultúrát.
Hozzátette, a MAK a közlekedésbiztonsági kampányok mellett a segélyszolgálati tevékenységet például már a kerékpárosokra is kiterjesztette.
A McKinsey nagyvárosi közlekedésről készített kutatása szerint a legtöbben továbbra is autóval vágnak neki útjuknak.
- 45 százalék elsősorban magángépkocsival,
- 23 százalék közösségi közlekedéssel,
- 16 százalék mikromobilitási eszközzel,
- 14 százalék pedig gyalogosan jut el a célállomásához.
A korábbi adatok szerint a magyar lakosság 16 százaléka kerékpározik hétköznapokon, és ehhez jelenleg négyezer önálló kerékpárút áll rendelkezésre.
Az adatokból kiderül az is, hogy Magyarországon is elsősorban rövidebb utakon használják a mikromobilitást:
- az elektromos rolleresek 60 százaléka,
- a biciklisek 50 százaléka kevesebb mint öt kilométert tesz meg egy út alkalmával; miközben az e-rollereket érintő balesetek aránya háromszorosa a kerékpárosokénak.
A Jövő Mobilitása Szövetség elemzése szerint tovább javulhatna a közlekedés, ha a lakossági parkolási zónákban a carsharing autók is parkolhatnának.
Hozzátették, a nagyvállalatok után a kis- és középvállalkozások is egyre több elektromos autót használnak, sok cégnél már zajlik az autóflotta elektrifikációja, egyre többen használnak megosztott és mikromobilitási eszközöket, vagy éppen vouchert adnak a munkavállalóknak az autómegosztó szolgáltatásokhoz.
Sosem találná ki, hol gyártják az EU-ban a legtöbb biciklit
Míg hazánk alig félmillió kerékpárt gyártott tavaly, addig uniós szinten közel 15 millióval bővült a szám. Bővebben >>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon, Redditen vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

A kínaiak csak modern vasutat tudnak építeni, de a Budapest-Belgrád vonal nem ilyen

Aki nem enged az árból nem tudja eladni az ingatlanát

Fontos banki változások jönnek, mindenkit érintenek

Az újraiparosodó Magyarország elvesztette legfontosabb tartalékát

Európa legmodernebb tankját fogják gyártani Magyarországon
