Az új akkumulátorgyár a CATL németországi Türingia tartományban található európai üzemét is felülmúlja, tervezett éves termelési kapacitása 100 gigawattóra lesz, és 9 ezer főt foglalkoztat majd – írja a Reuters.

A CATL európai ügyvezető igazgatója, Matt Shen a Reutersnek elmondta, hogy a jelenlegi céljuk az, hogy a termelést Debrecenben „ez év végén vagy jövő év elején, vagyis a következő négy-öt hónapban” megkezdjék.

A vállalat eredetileg 2025 végére tervezte a termelés megkezdését.

A CATL egyike a sok kínai vállalatnak, akik részt vesznek az idei IAA Mobility autókiállításon Münchenben, miközben az európai autógyártók küszködnek, hogy lépést tartsanak az elektromos járművekre való átállással.

A CATL az elmúlt időszakban tovább növelte vezető pozícióját az elektromos járművek akkumulátorainak piacán, amelynek globális részesedése 2024-ben 38 százalék volt, szemben az egy évvel korábbi 36 százalékkal, az SNE Research adatai szerint.

A vállalat májusban 4,6 milliárd dollárt tudhatott magáénak a hongkongi tőzsdei debütálásakor, ami többek között a magyarországi projekt finanszírozásában is segített.

Környezetvédelem, kirúgások és a vendégmunkások – cáfol a debreceni CATL-vezér

Shen Feng az Indexnek elmondta, hogy továbbra is a helyi munkaerő alkalmazására fognak törekedni. A debreceni gyár vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az eredetileg tervezettnél kevesebb vizet és energiát használnak majd.
Bővebben>>>