Hamarosan célzott hirdetésekhez is felhasználhatja a felhasználók mesterséges intelligenciával folytatott beszélgetéseit a Meta – írja a hvg.hu a TechCrunch híre alapján.
Mint kiemelték, a cég már régóta felhasználja a Facebook- és Instagram-felhasználók adatait a célzott hirdetésekhez.
Az újdonság az, hogy mostantól a Meta AI chatbotjaival folytatott beszélgetések adatait is felhasználnák a célzott hirdetésekhez.
Az adatvédelmi irányelveket december 16-ig frissíti a cég, azonban az Európai Unió területén a szigorú adatvédelmi törvények miatt – egyelőre – nem lépheti meg ezt a Meta.
A cég közlése szerint már több mint egymilliárd felhasználója van a Meta AI-nak, és gyakori, hogy az emberek hosszú diskurzusokat folytatnak a chatbotokkal. Ez eddig ingyenes volt, de most a jelek szerint a felhasználók elkezdhetnek fizetni értük – az adataikkal.
Például a jövőben hamarosan ellephetik a kerékpárhirdetések a felhasználókat, ha a Meta AI chatbotjaival arról beszéltek, milyen bringa lenne ideális az igényeikhez.
Arról nincsen egyelőre információ, hogy a jövőben megjelenhet-e az EU-ban ez a típusú adatgyűjtés.