Június elsejétől már a piaci szervezetek is csatlakozhatnak a Digitális Állampolgárság Programhoz. Ezzel az ügyfelek a DÁP-alkalmazás segítségével is beléphetnek a szolgáltatók ügyintézési felületeire, így nem szükséges külön regisztrálni vagy az ügyintézés során a személyes adatokat egyeztetni.

A Digitális Magyarország Ügynökség közleményében megjegyzi, hogy a DÁP-alkalmazással már eddig is közel 200 állami ügyintézési felületre lehetett bejelentkezni, ehhez az év során tíz közműszolgáltató – az MVM és több  vízműszolgáltató – is csatlakozott.

Rövidesen pedig még egyszerűbbé válik az online ügyintézés a szolgáltatáshoz csatlakozó szervezeteknél, hiszen akár bankszámlanyitáshoz is közmű- és a telekommunikációs szolgáltatások megrendeléséhez elég lesz a mobilalkalmazás.

Ehhez elég lesz a webes ügyintézésnél egy QR-kódot beolvasni a DÁP-mobilalkalmazással, mobilos ügyintézésnél pedig egyetlen gombra koppintani és engedélyezni a kért hozzáférést. Ezzel máris igazolta személyazonosságát a felhasználó, így nincs szükség a jelszavak és a felhasználónevek megjegyzésére.

A közleményben hangsúlyozzák, hogy a szolgáltatás az internetes ügyintézést könnyíti meg, személyes ügyintézéshez a  felhasználónak továbbra is magánál kell tartania az okmányait; a mobilalkalmazás személyes ügyintézéskor történő használata egy későbbi fejlesztés részeként lesz elérhető.

A következő időszakban az újabb szolgáltatók folyamatosan csatlakoznak a DÁP-hoz, jelenleg 125 szervezet dolgozik ennek bevezetésén.

Hódít a digitális állampolgárság: ajánlatos megismerni egy új funkciót

Újabb funkcióval bővült az EgészségAblak applikáció: a kormányzati egészségügyi alkalmazásban az online időpontfoglalásnál a rendszer már a legkorábban elérhetőtől megmutatja a szabad időpontokat.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.