Miközben az OpenAI továbbra is azt állítja, hogy jelenleg nincsenek hirdetések vagy hirdetési tesztek a ChatGPT-ben, addig Mark Chen, a vállalat kutatásai igazgatója elismerte, hogy a vállalat elmaradt a legutóbbi promóciós üzenetekkel, és dolgozik a felhasználói élmény javításán.
Rajta kívül még számos OpenAI vezető igyekezett csitítani az indulatokat, miután számos X-posztban számoltak be a ChatGPT-felhasználók arról, hogy reklámüzeneteket jelentek meg a chatbottal folytatott beszélgetéseik alatt. Az indulatokat tovább tetézte, hogy előfizetéssel rendelkező felhasználóknál jelentek meg a reklámok.
Azonban a Techcrunch cikke alapján ezután zavar keletkezett az OpenAI kommunikációjában: Nick Turley arról beszélt, hogy igencsak zavarbaejtőket a ChatGPT-n megjelenő reklámokról szóló posztok.
Mark Chen ezt követően már egy jóval higgadtabb hangvételű bejegyzésben ismerte el, hogy a probléma nem csupán felhasználói szinten zavaró.
„Egyetértek azzal, hogy mindent, ami reklámnak tűnik, óvatosan kell kezelni, és mi nem teljesítettük ezt a követelményt” – írta. „A modell pontosságának javítása közben kikapcsoltuk ezt a fajta javaslatot. Emellett jobb vezérlőelemeket is keresünk, hogy ha nem találja hasznosnak, akkor ezt lecsökkentheti vagy kikapcsolhatja.” – tette hozzá.
Kiderültek a ChatGPT döbbenetes titkai: erre használják leginkább az emberek
Átfogó elemzést készített 47 ezer beszélgetés alapján a Washington Post arról, mi mindenről kérdezik az első számú AI chatbotot a felhasználók. Kiderült, hogy az általános információszerzésen túl rengetegen osztanak meg a csevegőalkalmazásban bizalmas személyes adatokat és sokan használják a ChatGPT-t érzelmi támogatásra, ami azért komoly veszélyeket is rejt magában.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.