A hagyományos beszédalapú modellek egyik visszatérő problémája, hogy félrehallja, amit mondani akarunk. Például a 'fény' szóból 'vény' lesz, vagy az angol 'scream' szóból 'screen'.
Az úgynevezett S2R megközelítéssel azonban a Google ezt a szabályok alapvető átalakításával küszöbölné ki: az audiojelet és a dokumentumokat közös reprezentációs térbe képzi, így a hangból közvetlenül a releváns találatokhoz ugrik.
Ennek következtében a hangalapú keresés alapján a motor nem arra fókuszál, hogy milyen szavakat mondtunk ki, hanem hogy egész pontosan milyen információkat keresünk – írja a fintech.hu.
Ezzel az új megközelítéssel a lap szerint kevésbé a kulcssszavak, és sokkal inkább a felhasználói szavak köré szerveződik. Ez annyit jelent a gyakorlatban, hogy a jó SEO még inkább tematikus, kérdés-válasz szerkezetű és entitás-központú lesz. Felértékelődnek a beszélgetéses jellegű keresések, az egyszerű kulcsszó-variálás pedig veszít a jelentőségéből.
Ez az AI-alapú asszisztensek esetében is jelentős előrelépést jelenthet, mivel ha a rendszer nem a szavakat, hanem a keresési szándékot próbálja értelmezni, akkor az elakadás csökken, ezzel együtt pedig rövidül a chateléssel és a hívással töltött idő.
A lap ugyanakkor hangsúlyozza, hogy az S2R nem varázspálca: a végső rangsorolás továbbra is több száz jel alapján dönt, a nyelvi sajátosságok számítanak, és adatvédelmi, valamint biztonsági szempontból is fegyelmezett megvalósítást igényel.