Az elmúlt hetekben bejelentett stratégiai kezdeményezésük keretében az SAP AG és a Kimberly-Clark Corporation közösen fejlesztik ki azt az új marketingerőforrás-gazdálkodási (marketing resource management, MRM) platformot, amelynek segítségével a fogyasztási cikkek piacának szereplői automatizálni tudják marketingtevékenységük időrabló adminisztratív feladatait. Az SAP a Kimberly-Clark ágazati tapasztalataira, valamint a mySAP CRM alkalmazásában jelenleg is megtalálható marketing- és márkaérték-kezelési jellemzőkre építve hozza létre az új funkciót, amely tovább automatizálja a marketingprogramok megtervezésének, költségbecslésének, kidolgozásának, végrehajtásának és értékelésének folyamatát. Az így felszabaduló időt kreatívabb, stratégiai fontosságú tevékenységekre fordíthatja a vállalat. A mySAP CRM többi eleméhez hasonlóan az új marketingfunkció is integrálható lesz a cég it-környezetében működő többi megoldással, és így lehetővé teszi a marketingtevékenység gazdaságos beillesztését az egész szervezetre kiterjedő üzleti folyamatokba – olvasható az SAP közleményében. Az új képesség kidolgozásával az SAP a marketingvezetők egyre összetettebb igényeire reagál. Nekik komoly kihívást jelent a termékek és az értékesítési csatornák számának gyors bővülése, és az egyre kifinomultabb ügyfél-szegmentálási módszerek alkalmazása. A Fortune 1000-es listáján szereplő vállalatok árbevételük jelentős hányadát fordítják marketingre, mégis ezen a területen tudják a legnehezebben mérni a megtérülést és használják ki a legkevésbé a folyamatok automatizálásának lehetőségét. Az új megoldások révén a Kimberly-Clark márkafelelősei értékesebb feladatokra, például stratégiai márkaépítésre fordíthatják a jelenleg információgyűjtéssel, illetve az adminisztratív folyamatok nyomon követésével töltött időt. Többé nem kell minden egyes márka esetében táblázatok és adatforrások százait kezelniük: egyetlen, a hét minden napján, 24 órában elérhető, felhasználóbarát, elektronikus rendszerből kinyerhetik a munkájukhoz szükséges információkat. Az üzleti működés hatékonyságának további fokozása érdekében a Kimberly-Clark az SAP NetWeaver nyílt integrációs és alkalmazásplatformmal fűzi szorosabbra a felhasználói, folyamatai, adatai és platformjai közötti kapcsolatot. A mySAP központi adatraktárat biztosít az értékes piaci, fogyasztási, felhasználói, márkakutatási és ügyféladatok tárolására, és automatizálja azok elérését a Kimberly-Clark dolgozóinak, beszállítóinak és partnerügynökségeinek több ezer felhasználója számára. Az SAP emellett adattárházat épít ki a dokumentumok, szóróanyagok és egyéb digitális fájlok (fotók, grafikák stb.) gyűjtésére és tárolására. A központi tárhelynek köszönhetően a belső és külső munkatársak cserélődése esetén sem tűnnek el illetve vesznek kárba a bevált módszerek és anyagok, és sokkal ésszerűbbé válhat az egyes marketingprojektek és kampányok lebonyolítása. „Arra kértük az SAP-t, hogy segítsen nekünk a marketingfolyamataink dinamizálására és támogatására képes megoldás kialakításában. Az MRM platform segítségével a jövőben sokkal hatékonyabban tudjuk majd megtervezni, kivitelezni, nyomon követni és elemezni a több millió dollár értékű marketingberuházásokat. A teljes körűen integrált, online módban elérhető MRM kiváltja az egyes felhasználók laptopjain és iratszekrényeiben található rengeteg táblázatot, prezentációt, dokumentumot és elemzést. A marketingfolyamatok automatizálása folytán kevesebb időt kell napi rutinfeladatokkal töltenünk, így több energiánk marad márkáink megújítására és fejlesztésére” – jelentette ki Kent Willetts, a Kimberley-Clark családi testápolási termékeinek globális márkaépítéséért felelős alelnöke. A Kimberley-Clark és az SAP együttműködése keretében kidolgozott fejlesztéseket a jövő évtől kezdve más ügyfelek is igénybe vehetik majd a fogyasztási cikkek piacán, valamint a technológiai ágazat, a gépkocsigyártás, a gyógyszeripar és a pénzügyi szolgáltató szektor területén. Napi Informatika