Mi alapján választ privátbanki szolgáltatót egy ügyfél? Kállay András, az Erste Private Banking igazgatója több alapvető szempontot nevez meg: a minőségi szolgáltatáspaletta mellett szerinte a választást természetesen meghatározzák olyan tényezők is, mint a szolgáltató mérete és a digitalizációs fejlesztések adaptálása a privát és prémium szektorra. Fontos továbbá a biztos tulajdonosi háttér is, az ügyfél ugyanis biztonságban szeretné tudni a pénzét, és mindenképpen olyan szolgáltatót fog választani, aki stabil háttérrel és reputációval rendelkezik a pénzügyi piacon. Legfontosabb tényezőként azonban magát a bankár személyét nevezi meg: "az összes többi tényező inkább csak beugró feltétel, de a lényegi különbséget maga a bankár jelenti, hiszen az ő szakértelme, valamint a személye iránti bizalom az alapja a közös munkának" - mondja.
Kállay András szerint manapság a privátbanki szolgáltatások széles köre áll Magyarországon az ügyfelek rendelkezésére, a piac azonban telítődik, amit jól mutat, hogy jelenleg 80%-os penetrációról beszélhetünk, ennélfogva nagy a verseny. A prémium banki piacon ugyanakkor nagyobb a mozgástér, mivel ez a szolgáltatási forma körülbelül 4-5 éve indult el a hazai piacon. Az Erste szakembere továbbá úgy véli, hogy a magas üzleti potenciál miatt a következő években várhatóan több szereplő is belép majd a prémium és privátbanki ügyfelek közti szegmens piacára.
Az Erste bank 2006 óta végez privátbanki szolgáltatásokat Magyarországon, a szervezet a bevezetéskor a Bécsben működő szolgáltatáspalettát vette át és adaptálta kifejezetten a magyar igényekre. A bank az általános tanácsadás és a vagyonkezelés mellett speciális tanácsadást is nyújt az adózás, műkincs, ingatlan és a jog ide kapcsolódó területein. Az Erste által kínált szolgáltatások minőségét bizonyítja, hogy már 4 alkalommal elnyerték a legjobb kelet-közép-európai privátbanknak járó díját a The Banker nemzetközi pénzügyi magazin rangos versenyén.