A NEO Property Services ma a hazai ingatlanpiac egyik legmeghatározóbb szereplője: a digitális szemlélet, az innovatív szolgáltatási portfólió és az emberközpontú vállalati kultúra együtt tették lehetővé, hogy a cég az elmúlt két és fél évtizedben a piac stabil, meghatározó szereplőjévé váljon.

A siker nem egyetlen pillanat, hanem folyamatos építkezés, és ha az alap szilárd, a jövő bármilyen magasra is építhető – ennek mentén most a vállalat történetének 25 évét mutatjuk be egy negyedszázadnyi építkezésen keresztül, szó szerint és átvitt értelemben is.

Alapozás és a földszint: vízió

A NEO története 1999-ben kezdődött, amikor a MATÁV Ingatlan igazgatóságának kiszervezésével megszületett az első jogelőd vállalat, a TCW. Az alapításkor még kevesen gondolták, hogy ebből a kezdetben 300 fős csapatból néhány évtized alatt egy több mint 700 főt foglalkoztató, országos lefedettségű ingatlan szolgáltatócég nő ki, amely ma már több mint hatezer ingatlant üzemeltet és több ezer négyzetméter ingatlant épít és olyan partnerekkel dolgozik együtt, mint a MOL, a Telekom, a MÁV, a WING és a Wallis.

A névváltások és tulajdonosváltások – a DeTeImmobilien, a STRABAG, majd a WING és végül az AKKO Invest érkezése – mind egy-egy újabb „emeletet” jelentettek a cég életében. 2019-ben a vállalat új neve NEO Property Services Zrt. lett, amely nemcsak a megújulást, hanem egy tudatos, jövőbe mutató irányt is kifejez: a „property services” kifejezés a komplexitást, az ingatlan életciklusának minden fázisát lefedő szolgáltatási portfóliót szimbolizálja.

„A NEO névben benne van mindaz, amit képviselünk: újszerűség, előrelépés, és az a hit, hogy a szakértelem és az emberi értékek együtt hozzák létre a valódi fejlődést” – mondta Vágó László, a NEO Property Services vezérigazgatója.

Az első emelet: a megújulás kora

Ha továbbmegyünk szimbolikus építkezésünkben, az első emelet következik, amely a technológiai megújulásról szól. A vállalat mindennapjainak részévé vált az elmúlt években a digitalizáció, az adatvezérelt döntéstámogatás és az energiahatékony üzemeltetés.

A NEO nem csupán követi, hanem alakítja a facility management piac trendjeit. Smart building megoldások, távoli monitoring, prediktív karbantartás, digitális riporting – ezek mára nem jövőképek, hanem a napi működés alapjai.

A vállalat tevékenysége mára messze túlnyúlik az üzemeltetésen: generálkivitelezési, fit-out és property management üzletágak erősítik az integrált szolgáltatási szemléletet. A 2020-ban elindított generálkivitelezési igazgatóság rövid idő alatt több milliárdos üzletággá nőtt, és olyan projekteket vitt sikerre, amelyek a fenntarthatóság és innováció élvonalába tartoznak.

A második emelet: ikonikus projektek

A NEO történetét az általa működtetett épületek is mesélik, ezek között pedig nem akármilyenek szerepelnek.

2018 óta a NEO üzemelteti a Magyar Telekom Székházát, az ország egyik legnagyobb és legmodernebb irodaházát. A WING tulajdonában álló, több mint 100 ezer négyzetméteres komplexum a fenntarthatóság, a technológia és az ergonómia találkozása.

„Büszkék vagyunk arra, hogy immár nyolc éve gondoskodhatunk erről az ikonikus épületről, és ügyfelünkkel hosszú távú, bizalmon alapuló együttműködést építettünk” – húzta alá Wladár Ádám, az ITS üzletág igazgatója, kiemelve, hogy a Telekom Campus üzemeltetése folyamatos alkalmazkodást és fejlesztést kíván: az új bérlők, változó igények és technológiai fejlesztések dinamikája valódi szakmai kihívás – és egyben inspiráció.

A Le Jardin I. társasház generálkivitelezése (2022–2024) szintén mérföldkő volt a NEO életében: az első, teljes körű lakóépület-kivitelezés, amelyben a cég a LIVING számára valósította meg ezt a hazai piacon úttörő, környezettudatos projektet. Az épület BREEAM „very good” minősítést kapott – a lakóingatlanok között az elsők között Magyarországon.

„Ez a projekt megmutatta, hogy a fenntarthatóság nemcsak cél, hanem kézzelfogható érték is lehet. A Le Jardinban a jövő otthonait építettük meg” – mondta Pszota Frigyes generálkivitelezési vezérigazgató-helyettes.

Még egy fontos projekt a NEO életében a Liget Center – RTL székház üzemeltetése. A műemléki épületegyüttes felújítása során a történelmi értékek megőrzése mellett egy modern, 100 százalékban zöld villamosenergiával működő irodakomplexum született. A televíziós stúdiók napi működése különleges szakmai kihívást jelent: az élő adások biztonsága, az azonnali reagálás és a hibamentes üzemeltetés itt szó szerint percre pontos feladat. A projekt 2024-ben „Az Év Irodaháza” díjat is elnyerte, ezzel újabb szakmai elismerést hozva a szakmai csapatnak.

Az autópiacon is ismerik a NEO-t, 2014 és 2017 között ők üzemeltették a MERCEDES-BENZ kecskeméti autógyárát, amely a magyar autóipar egyik zászlóshajója. A cég elsőként kezdhette meg az újonnan épült gyár műszaki üzemeltetését.

Szintén ők végezték a MOL polgárdi kávépörkölő-üzemének teljes generálkivitelezési munkáját, a feladatot 2021 és 2022 között teljesítették. Ez volt a vállalat történetében az első zöld mezős, többfordulós tenderen elnyert megbízása, speciális elvárásokkal és különleges megoldásokkal. A beruházásnak köszönhetően ráadásul két egyedi kávéújdonság is bekerült a MOL Fresh Cornerek választékába.

2008 óta 0-24 órában szünet nélkül a NEO üzemelteti az MTVA-székházat, ami nem kis feladat, hiszen televíziós stúdiók és a gyártóbázis infrastruktúrája nem mondható hétköznapinak. A közel 61 ezer négyzetméteres komplexumban az irodák mellett helyet kaptak a stúdiók, az archívum és a raktárak is. 2012-ben egyébként elnyerte Európa legjobb középülete címet az International Property Awards keretében.

A harmadik emelet: az ember az épület mögött

A NEO sikereinek igazi alapját azonban nem az épületek, hanem az emberek adják. A cég épületüzemeltetéssel property managementtel, generálkivitelezéssel és társasházkezeléssel is foglalkozó több mint 800 munkatársa közül mintegy százan mérnökök – és a NEO összes munkatársa szívvel-lélekkel dolgozik azon, hogy ügyfeleiknek valódi értéket teremtsenek. A csapat sokszínűsége és összetartása a vállalat egyik legnagyobb értéke.

A NEO nemcsak szakmailag, hanem társadalmilag is felelős vállalat: a kezdetek óta a gyermekek támogatása áll jótékonysági tevékenységének középpontjában. A vállalat hosszú évek óta támogatja a Bátor Tábor Alapítványt, a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt és a Magyar Rett Szindróma Alapítványt. Hisz abban, hogy az igazi siker akkor teljes, ha a gyerekek életét szebbé tudja tenni.

A tetőterasz: a jövő panorámája

Ahogyan egy épület tetejéről messzebbre látni, úgy a NEO is messzire tekint a jövőbe. A következő évtizedek kulcsszavai a fenntarthatóság, energiahatékonyság, digitalizáció, adatvezérelt működés, a szakértelem és az emberközpontúság.

A cég elsők között vezette be és publikálta ESG-jelentését 2022-ben, és azóta minden évben nyilvánosan értékeli környezeti és társadalmi teljesítményét – úttörőként a hazai ingatlanüzemeltető cégek között. A cél egyértelmű: olyan ingatlanportfóliókat működtetni és fejleszteni, amelyek hosszú távon is fenntarthatóak, mind energetikai, mind gazdasági, mind emberi értelemben.

„A jövő kihívásaira csak akkor tudunk jól reagálni, ha a szakmai tudást összekötjük az értékalapú gondolkodással. A következő 25 évben is ez lesz az építkezés alapja” – hangsúlyozta Vágó László vezérigazgató.