Az Olympos nevet 1978 óta ismerik Magyarországon, a rendszerváltás után privatizált cégnek már Olympos-Top Kft. néven 1995 és 2004 között a görög Arvanitis család volt a kizárólagos tulajdonosa. A cég több mint húsz országba exportál, főként a közép- és kelet-európai régióba. A mintegy hetven terméket gyártó vállalat tavalyi forgalma elérte a 6,5 milliárd forintot. A népszerű termékeket Olympos, TopJoy és Fiona márkanevű termékcsaládok fogják össze. Decemberben a Maspex-Wadowice csoport révén lengyel tulajdonba került az Olympos-Top Kft. A lengyel csoport ezzel egy időben megszerezte a Csehországban és Szlovákiában piacvezető Walmarkot. A Maspex Wadowice csoport 11 éve van jelen a magyar piacon. Elsősorban az instant termékek kategóriájában szerzett erős piaci pozíciót, egyebek között olyan, a Maspex Hungary Kft. által forgalmazott termékekkel, mit a La Festa Cappuccino Ekoland instant tea, Coffeeta kávéfehérítő. Az ital kategóriában a Kubu rostos itallal kimagasló eredményeket ért el. A cég tavalyi forgalma 3 milliárd forint volt. Az Olympos-Top Kft. átvételével a Maspex Wadowice csoport a magyarországi gyümölcslépiacon szeretné a pozícióját erősíteni, a felvásárlásra pedig elsősorban a piaci telítettség miatt volt szükség. Ettől függetlenül a már megszokott termékek nem tűnnek el a boltok polcairól, bár várhatóan teljesen felújítják a termékek portfólióját. A vezetőség az idén 10 milliárd forintos forgalommal számol. Fő céljuk minél nagyobb szeletet kanyarítani az úgynevezett csendes (szénsavmentes) italok piacából. Ez ugyanakkor nem egyszerű, ugyanis a gyümölcslevek piaca évek óta stagnál. Növekedés elsősorban a felső – 100 százalékos – és az alsó – 12 százalék alatti – gyümölcslevek forgalmában tapasztalható.