A PepsiCo hétfőn bejelentette, hogy 1,95 milliárd dollárért megvásárolja a Poppi nevű prebiotikus üdítőmárkát, amivel az „egészségesebb üdítő” kategóriában terjeszkedik, miközben a vállalat a hagyományos italok és rágcsálnivalók iránti kereslet csökkenésével küzd – írja a Reuters.

Ennek hallatán az ismert italcég részvényei 1,5 százalékot erősödtek a kereskedés elején.

Az amerikai fiatalok egyre inkább az egészségesebb üdítők és energiaitalok felé fordulnak a fitnesz- és egészségtudatos életmód termékekre való szélesebb körű átállás részeként. Nem csoda, hogy a rivális Coca-Cola is előállt a „Simply Pop” nevű prebiotikus üdítőjével.

Felpezsdítő eredményre tett szert a Coca-Cola

Újonnan kihozott adatai nyomán váratlanul jól szerepelt a világ fő üdítőgyártó cégóriása, ennek hatása pedig a Coke-részvénypapírokon is erőteljesen meglátszik. A jövőbe tekintve is optimista a cég. Részletek.

A Poppi-biznisz megerősíti a Pepsi jelenlétét az egészséges italok kategóriájában egy olyan időszakban, amikor többszörös áremelések nehezítik az üdítőitalok és a snackek keresletét is. A vállalat emiatt gyenge éves profittal kalkulált.

A prebiotikus üdítőitalok kategóriája a szénsavas italok szegmensében az Egyesült Államokban a legnagyobb növekedést produkálják, mivel a bélrendszer egészségére összpontosító italok preferálása felé mozdult el a piac.

A Poppi a prebiotikumokat, a gyümölcslevet és az almaecetet kombinálja, hogy alacsony kalóriatartalmú üdítőt hozzon létre, amely adagonként legfeljebb öt gramm cukrot tartalmaz, állította a Pepsi.

A BNP Paribas szerint az austini, texasi székhelyű vállalat kiskereskedelmi értékesítése 122 százalékkal ugrott meg éves szinten a február 22-ig tartó 12 hétben, és jelenleg mintegy 1 százalékos részesedéssel rendelkezik a szénsavas üdítőitalok teljes kategóriájában.

Nem bosszulta meg magát az áremelés, így is komoly nyereséget termelt a kólás cég

A PepsiCo Inc., a világ egyik legnagyobb üdítőital-gyártója az elemzők által vártnál nagyobb nyereséget ért el a harmadik negyedévben a csökkenő értékesítési volumen ellenére. Bővebben.

Felidézték, a Poppi eleinte Mother néven volt ismert, majd 2020-ban új márkanévre váltottak. 

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!