Hatalmas felháborodást váltott ki a romániai balesetet szenvedett, vétlen gépjármű-biztosítással rendelkező ügyfelek körében, hogy az ország legnagyobb biztosítótársasága, az Astra a keletkezett káruk töredékét hajlandó megtéríteni. A Független Autószervizek Szövetsége (ASSAI) már korábban figyelmeztetett, hogy az Astra néhány hónapja új kártérítési rendszert vezetett be, amelynek lényege, hogy a társaság a keletkezett kárt felbecsüli és az összeget a kliens saját bankszámlájára, vagy a biztosító által az ügyfél számára nyitott kontóra utalja. A vállalat sms-ben jelzi, hogy az ügyfelet kártalanították, a kártérítési eljárást pedig lezártnak tekinti.

Az ügyfélnek ezt követően már nincs lehetősége egyeztetni az összegről, amely a kár értékének átlagosan mindössze 25-40 százaléka. Az Astra egyeztetés nélkül utal át egy bizonyos összeget, amelyről úgy véli, hogy fedezi a javítási költségeket. Nem tudni, hogy az összeget milyen módszer alapján számolják ki, a kártérítési ügyintézés rendkívül átláthatatlan, emiatt azonban a károsult nem tudja megfelelő minőségben megjavíttatni autóját" - magyarázta a Mediafax hírügynökségnek Marius Ghiban, a Dacia-Renault csoport elnöke.

Az ügyben kedden már a Pénzügyi Szervezetek Felügyelete is vizsgálatot kezdett és az ügy tisztázására szólította fel a biztosítót. A hatályos jogszabályok szerint a károsultnak be kell benyújtania igényét a biztosítóhoz, amely a kárfelmérést követően ajánlatot tesz a kártérítés összegéről. Az Astra illetékesei egyelőre nem nyilatkoztak az ügyben.

Romániában a legnagyobb biztosító az Astra után az Euroins, a Carpatica Asig, az Asirom és az Omniasig. A Biztosítótársaságok Országos Szövetségének (UNSAR) adatai szerint 2012 végén az Astra több mint 978 ezer kötelező gépjármű-biztosítást kötött, az árbevétele elérte a 410 millió lejt.