"Az autóipari szövetség élén a Renault vezérének kell állnia" - szögezte le Bruno Le Maire a francia LCI rádióállomásnak adott interjúban, hangsúlyozva, hogy semmilyen változtatást nem akar látni a két cég között kialakult erőviszonyokban.
Carlos Ghosnt, a Nissan-Renault-Mitsubishi együttműködés elnök-vezérigazgatóját a múlt héten tartóztatták le Japánban pénzügyi visszaélések vádjával. Carlos Ghosn meghallgatásán cáfolta az ellene felhozott vádakat.
A Nissan felügyelő bizottsága a múlt héten mentette fel hivatalából a cégvezért, a Mitsubishi pedig ennek a hétnek az elején. A Renault ezzel szemben a múlt héten helyettest nevezett ki a "feladatai ellátásában akadályoztatott" Carlos Ghosn helyére, mondván a Japánban felhozott vádak nem bizonyítottak.
Az együttműködés révén a Renault-Nissan a világ legnagyobb autóipari szereplője. A viszonyt nem Ghosn kirúgása mérgesítette el, hanem feszültséget okozott, hogy a Nissan jóval nyereségesebb, mint a Renault és sokkal több autót ad el, miközben a szövetségben a kereszttulajdonlások miatt a franciáké és az említett állami tulajdon alapján a párizsi kormányé a vezető szerep. Ennek alapján a jelenlegi helyzetből elvileg az lehet az egyik kiút, hogy francia zászló alatt egyesítik a két vállalatot.
A cégcsoport helyzetéről ebben a nagy cikkben foglalkozott részletesen a Napi.hu.
Legolvasottabb
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Berágtak a németek, bekérették az orosz nagykövetet
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Kitört a botrány: korlátozza a „túl sok bukást” a Semmelweis Egyetem
Orbán Viktor: Vége van
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból