A párizsi központú gyógyszeripari konszern csütörtökön közölte, hogy nettó nyeresége 20 százalékkal, 1,84 milliárd euróra emelkedett az 1,73 milliárd eurós elemzői konszenzussal szemben. Az árbevétel 9,38 milliárd euró volt, 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, konstans árfolyamon számolva azonban csak mintegy 5 százalékos lett volna a növekedés.

Az eredményben jelentős szerepe van, hogy több mint 25 százalékkal emelkedett a Genzyme biotechnológiai leányvállalat bevétele, és jól teljesített az állatgyógyászati és az oltóanyag üzletág is.

Az euró gyengülése ellensúlyozta, hogy az Egyesült Államokban csökkent a diabétesz elleni gyógyszerek értékesítése, főleg azért, mert visszaestek a Lantus nevű készítmény eladásai, amelynek szabadalma az idén kifut.

Magyarországon a Sanofi a Chinoin révén van jelen, amelyet 1991-ben vásárolt meg.