A Z10-es változat érintőképernyős, képátlója tíz centiméteres, a Q10-es megőrizte a hagyományos teljes billentyűzetet. Az elemzők szerint ez a készülék a vállalat utolsó esélye arra, hogy megkapaszkodjon az okos mobilok piacán − írta a Wall Street Journal. A BlackBerry utoljára 2011 augusztusában állt új telefonnal a vásárlók elé, akkor 10,3 százalék volt a részesedése az okos mobilok piacán, míg most csupán 4,7 százalék − derül ki az IDC informatikai tanácsadó cég adataiból.
Eközben az Apple és a Samsung együtt 68,1 százalékról 87,1 százalékra növelte súlyát. Éppen ez az utóbbi tény ad esélyt a BlackBerrynek a visszatérésre, ugyanis a mobiltelefon-szolgáltatók szeretnék megtörni a két nagy duopóliumát, amire az iPhone-tól és az Android operációs rendszert használó Samsung-készülékektől teljesen független technológiára épülő BlackBerryk kínálnak lehetőséget. Ezért kedvező előfizetési csomagokkal és nagy reklámmal támogathatják az új telefont.