Nemsokára debütál egy aránylag jutányos árú elektromos autó, melyet most mutatott be a Slate, egy új amerikai elektromos járműgyártó cég: az Amazon volt vezetőinek támogatását élvezi, köztük állítólag a Jeff Bezos-féle családi irodájáét is.
Mi megépítettük, te megcsinálod
– ez a mottója az újdonsült vállalatnak, amely rendkívül kedvező árú elektromos pickupot tervez piacra dobni az Egyesült Államokban.
A Yahoo Finance szombat esti beszámolója szerint a 25 ezer dollár körüli áron kínált jármű a munkásosztály számára kíván megfizethető elektromos alternatívát nyújtani.
A nyomott ár kevesebb mint 9 millió forintnyi összeget ölel fel, ez pedig kimondottan alacsonynak számít az elektromos autók piacán.
A DIY mellett a kedvező árnak egy pofonegyszerű üzleti modell ágyaz meg.
- Az említett járművet kizárólag szürke színben gyártják majd, és
- mindössze kétféle akkumulátorcsomag közül lehet választani a hátsókerék-hajtású pickuphoz: az 52,7 kWh-s verzió 150 mérföldes, míg a 84,3 kWh-s változat 240 mérföldes hatótávot kínál.
Bár az alapmodell maga egészen egyszerű felszereltséggel érkezik, de a vásárlók különböző kiegészítőkkel tehetik személyre szabottá járművüket.
Az autóipar cserbenhagyta a munkásosztályt Amerikában. A Slate a munkásosztály számára gyárt autókat Amerikában az amerikaiaknak
– nyilatkozta a portálnak Jeremy Snyder, a vállalat kereskedelmi vezetője.
A Slate alapítói között található Jeff Wilke, az Amazon Consumer korábbi vezérigazgatója és Miles Arnone. Továbbá a projektben több korábbi Amazon-vezető is részt vesz, köztük maga Jeff Bezos, az Amazon elnöke is befektetőként szerepel.
A tényleges gyártás várhatóan 2026 végén indul, és a cég tervei szerint már a kezdetektől nyereséges lesz.
Ezt több tényező teszi lehetővé: szinte minden alkatrészt az Egyesült Államokban gyártanak majd, a külső elemek palaszürkére festett kompozit anyagból készülnek. Az egyszerűsített gyártási folyamat és a korlátozott választék pedig szintén jelentősen csökkenti a költségeket.
A Slate azonban egyelőre nem közölte a gyártás pontos helyszínét és a tervezett gyártási volument sem.