A indiai Tata Motors (ami a Jaguar Land Rovert is tulajdonolja) felvásárolja az olasz Iveco Groupot. Az ázsiai óriás részvényenként 14,1 eurót, összesen körülbelül 3,8 milliárd eurót fizet a cégért – igaz, a csomagból kivették az Iveco hadiipari üzletágát, ennek külön értékesítése még folyamatban van.
Az Iveco igazgatótanácsa már rábólintott a tranzakcióra, és ajánlja is azt a részvényeseknek. A felvásárlással az Iveco marad Torinóban, és sem bezárásokra, sem elbocsátásokra nem kell számítani, mindent a saját, eddigi stratégiája szerint folytathat – írja a Totalcar.
2021-ben még arról volt szó, hogy a kínai FAW vásárolja fel az Ivecót, de ezt az olasz kormány ellenezte a tranzakciót, sőt annak a megvétózására is hajlandó volt.
A most megvalósult jelentős átrendeződést indíthat el az európai haszonjárművek piacán, ahol eddig inkább a Volvo, a Daimler Truck és a Traton (MAN–Scania–Navistar) hármasa dominált. Most azonban – mind a méret, mind a modellkínálat terén – a Tata–Iveco kombináció is felveheti a versenyt a fenti cégekkel.
Kapcsolódó
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Hihetetlen módszerekkel csalnak a tanulók a forgalmi vizsgán, majd veszélyeztetik a forgalmat az utakon
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége