A Huawei Technologies kínai távközlési berendezésgyártó adózott eredménye 62,574 milliárd jüan (kb. 8,6 milliárd dollár) volt tavaly, 28 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. A cég bevétele 22,4 százalékkal, 862,072 milliárd jüanra nőtt – tette közzé a technológiai vállalat hétfőn a honlapján.
Ez átszámítva jelenleg 3251 milliárd forintnyi nyereséget, és 4479 milliárd forintnak megfelelő bevételt jelent.
Az MTI azt írja, a Huawei távközlési berendezések értékesítéséből származó bevétele 4,9 százalékkal, 369,9 milliárd jüanra nőtt. A fogyasztói szegmensben 38,3 százalékkal, 339 milliárd jüanra emelkedett, a felhőszolgáltatási szektorban pedig 8,5 százalékkal, 38,5 milliárd jüanra bővült a bevétel.
A leggyorsabb növekedést az autóipar „intelligens” megoldásainak szegmense mutatta:
itt a bevétel 474,4 százalékkal, 26,35 milliárd jüanra ugrott, ráadásul tavaly először lett nyereséges ez az ágazat.
- Kínában 30,5 százalékkal, 615,26 milliárd jüanra,
- az Európát, Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló EMEA régióban 2,1 százalékkal, 148,355 milliárd jüanra,
- az ázsiai és csendes-óceáni térségben 5,5 százalékkal, 43,3 milliárd jüanra,
- Amerikában pedig 2,7 százalékkal, 36,3 milliárd jüanra nőtt a bevétel
– sorolták.
A jelentés szerint a kutatás-fejlesztési beruházások tavaly elérték a 179,7 milliárd jüant, ami a bevétel 20,8 százalékát tette ki. Tavaly a Huawei alkalmazottainak 54 százaléka dolgozott a kutatás-fejlesztés területén, ez pedig mintegy 113 ezer embert jelent.