Az Apple hozzátette, a Twitteren elhelyezett hirdetéseit is beszüntette – írja a Reuters.

Musk, a Twitter és a Tesla milliárdos vezérigazgatója szerint az Apple nyomást gyakorol a Twitterre a tartalommoderációs követelmények miatt. Az Apple által meg nem erősített akció nem lenne szokatlan, a vállalat korábban olyan alkalmazásokat távolított el boltjából, mint a Gab és a Parler.

Az Apple szinte teljesen leállította a hirdetéseket a Twitteren. Amerikában gyűlölik a szólásszabadságot?

– írta Musk, aki a múlt hónapban 44 milliárd dollárért vette át magánkézbe a Twittert. Később egy másik tweetben megjelölte az Apple vezérigazgatóját, Tim Cookot, és megkérdezte tőle, hogy „mi folyik itt”?

2022 első negyedévében az Apple volt a legnagyobb hirdető a Twitteren, 48 millió dollárt költött hirdetésekre. Ez az időszak teljes bevételének több mint 4%-át tette ki – jegyzi a Washington Post egy belső Twitter-dokumentumra hivatkozva.

A Musk által tweetelt sérelmek között szerepelt az Apple által a szoftverfejlesztőktől az alkalmazáson belüli vásárlásokért felszámított akár 30%-os díja, egy mémben pedig arra célzott, inkább hajlandó „háborúzni” az Apple-lel, minthogy kifizesse az öszeget.

A díj olyan cégek nemtetszését (sőt pereket) váltotta ki, mint az Epic Games, a Fortnite készítője, miközben a szabályozó hatóságok világszerte figyelemmel kísérték a történéseket.

A jutalék megnehezítheti Musk kísérleteit, hogy növelje az előfizetési bevételeket a Twitteren, részben azért, hogy pótolja a hirdetők elvándorlását a tartalommoderálás miatt. A Twitter bevételeinek mintegy 90%-át a reklámeladások teszik ki, ám a vállalat jelentős bevételcsökkenést tapasztalt, miután több óriáscég is leállította a hirdetéseit a platformon.