Ha a zöldhidrogénről van szó, akkor a Bosch rálép a gázra - ezzel a mondattal kezdte az éves beszámoló ismertetését Stefan Hartung, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának elnöke. Hozzátette, hogy a hatékonyabb klímavédelem érdekében a vállalat nem csak az új üzemanyagnak a felhasználását fogja a rendszereibe bevezetni, de úgy döntött, hogy ennek az iparágnak az egyik gyártó cége is lesz.

A Bosch mostantól elkezd foglalkozni az elektrolizátorok alkatrészeinek fejlesztésével, mert mint Stefan Hartung magyarázta: „nem engedhetjük meg magunknak, hogy tovább halogatjuk az éghajlati fellépést, ezért a Bosch technológiájával szeretnénk támogatni a hidrogéntermelés gyors bővülését Európában”.

Nem teljesen üres lappal kell a cégnek elindulnia ezen a területen, mivel hasznosítani tudja az üzemanyagcellás technológiában megszerzett tapasztalatait és know-how-t, de a jelek szerint a Bosch ennél sokkal többet akar. Erre utal, hogy a vízbontó berendezések alkatrészfejlesztését beemelte a Mobility Solutions divíziója feladatai közé, és e célra 500 millió eurót forgat be 2030-ig a vállalkozásba. Az Európai Unió előrejelzése szerint a zöldhidrogén iránti kereslet ekkora már elérheti majd az évi tízmillió tonnát is, amihez nagyban éppen az elektrolizátorokra kell majd támaszkodni. Ez utóbbi piacot a Bosch 14 milliárd euróra saccolja az évtized végére. 

A klímavédelem nem várhat. A Bosch támogatni fogja az európai hidrogéngyártás gyors fejlődését

 - tette hozzá a Robert Bosch GmbH vezérigazgatója.

A Bosch félmilliárd eurónyi befektetése azonban a teljes céges elképzelésnek csupán egy része; a következő három évben a stuttgarti központtal működő vállalat mintegy hárommilliárd eurót fektet majd klímasemleges technológiákba. A cég - partnerekkel közösen - vezérlőegységekkel, teljesítményelektronikával és érzékelőkkel ellátott elektrolizáló berendezést szeretne kifejleszteni és gyártásra előkészíteni 2025-re.

A német PV Magazine értesülései szerint az első kísérleti üzem a tervek szerint jövőre elkészül és üzembe áll. Az elektrolizálóhoz gyártható alkatrészeken kívül a csoport üzemanyagcellák fejlesztésével és építésével is foglalkozik, ráadásul a mobil és a fix, helyhez kötött rendszerek egyaránt érdeklik.  

A cégcsoport jó méretgazdaságosságra számít az elektrolízis alkatrészeinek tömeggyártásánál. Úgy tervezik, hogy Európában több, különböző helyszínen gyártanak majd, Németországban Bamberg és Feuerbach, Hollandiában Tilburg, Ausztriában Linz, Csehországban Budweis került fel eddig erre a listára - magyar Bosch üzemről egyelőre nem szólnak a hírek.