Teljes a zűrzavar a gépjárművagyon értékcsökkenésének piacán, és a biztosítók nem is akarják, hogy ez megszűnjön – mondta a Világgazdaságnak a Karteritesed.hu portál két alapítója, Dobi László és Leel-Őssy Lóránt, akik egy olyan digitalizált termékkel álltak elő, amely szerintük transzparensen, az érvényes jogszabályokat kihasználva segít a magyar autósokon. (Az értékcsökkenési kártérítés az az összeg, amennyivel a gépjármű értéke alacsonyabb a baleset után, mert bár a szervizben megjavították, sérült volta miatt a piaci értéke már kisebb.)

A Központi Statisztikai Hivatal és a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) adatai szerint a Karteritesed.hu-nál úgy számolnak, hogy az idén 14-15 ezer autós lehetne jogosult erre a kártérítésre, amelyről azonban a tapasztalataik szerint az autósok kevesebb mint egy százaléka hallott. Az alapítók által használt dr. Melegh Gábor-módszer a biztosítókénál sokkal több paramétert vesz figyelembe, ráadásul a velük együttműködő, elismert szakember képlete a Magyar Nemzeti Banknál is rögzített sztenderd, a bírói gyakorlatban ez a módszer az elfogadott.

„Akadnak gyakori kifogások a kifizetésre, például hogy lízingelt autóról van szó. Arra a biztosító nem mindig hívja fel a figyelmet, hogy csupán meghatalmazást kell kérni a finanszírozótól, hogy el lehessen járni az ügyben, tehát van megoldás. Ez a kaotikus rendszer azért tud fennmaradni, mert a károsultak 99 százaléka megelégszik a biztosítótól elsőre kapott összeggel, vagy megijed a biztosítójától, amely olykor hatóságként viselkedik, holott ugyanolyan vállalkozás, mint bármely más piaci szolgáltató” – mondta Dobi László. A szolgáltatás díja a jogszabályok szerint teljes mértékben visszaigényelhető a károkozó biztosítójától igényérvényesítés jogcímen.