Ami a 2020-as évek elején még utópiának tűnt a német autógyártónak, az mára disztópia lett – így foglalta össze a Mercedes háza táján zajló folyamatokat a Totalcar.
Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group AG vezérigazgatója a Handelsblattnak adott interjúban kijelentette:
ha az EU valóban fenntartja az új belső égésű motoros autók értékesítésére vonatkozó 2035-ös tilalmat, a piac összeomlik.
A járműmárka vezetője úgy véli, a karbonsemlegesség fontos, de ezt nem a gazdaság kárára kell elérni. Szerinte a szabályozás miatt az emberek a határidő előtt tömegesen vennének benzines és dízel autókat, ami „egyáltalán nem segíti a klímát”.
Bár 2035 már nincs annyira messze, de a 100 százalékos villanyautó-piaci részesedés annál inkább.
Az idei első félévben a tisztán elektromos modellek aránya csak 17,5 százalékot tett ki az EU-, az Egyesült Királyság- és az EFTA-piacokon (Izland, Liechtenstein, Norvégia és Svájc). A plug-in hibridek aránya 8,7 százalék volt, a hibrideké pedig 35 százalék a lágy hibridekkel együtt.
Noha az egy évtized múlva esedékes tilalom még nincs kőbe vésve, az EU ugyanis a közeljövőben felülvizsgálja azt, mégis az Európai Bizottság már tavasszal megerősítette, továbbra is a 0g/km széndioxid-kibocsátási cél a mérvadó az évtized közepétől, és fel fogja gyorsítani az erre vonatkozó szabályozás felülvizsgálatát.
2025 első felében a tisztán elektromos autók a globális eladások mindössze 8,4 százalékát tették ki, ami csökkenés a tavalyi 9,7 százalékhoz képest. Plug-in hibridekkel együtt a modellek aránya 20,1 százalékra rúgott.