A 137 kilométer hosszú, 2015 áprilisa és 2017 augusztusa között megépült elkerülő pályaszakaszon szeptember óta közlekednek rendszeresen a teherszerelvények, az utasszállító vonatok egy részét pedig november óta terelték rá.
Korábban a Fekete-tenger irányába tartó vonatoknak kétszer kellett átlépniük az ukrán államhatárt Luhanszk megyében.
Az új szakaszon a személyvonatok óránként 140, a teherszállító szerelvények pedig 90 kilométeres sebességgel haladhatnak. A pályát nyári időszakban 190 szerelvény veheti igénybe. (Tovább folyik az EU-t veszélyeztető gigaprojekt.)
Rosztov és Voronyezs megyében az elkerülő szakaszon összesen hét új állomás és egyebek mellet 20 vasúti átjáró és a Kalitva folyón át egy 158 méteres vasúti híd épült - írta az MTI.
Legolvasottabb
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Orbán Viktor: Brüsszel a harmadik magyar választást próbálja megnyerni
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba