A dán ékszergyártó cég nyereséges évet tudhat a háta mögött, hiszen az adózott eredménye mellett a részvényarányos nyeresége is nőtt, 9,7-ről 10,3 koronára – írja az MTI.
A második negyedéves bevétel 7,075 milliárd koronára bővült az előző évi 6,771 milliárd koronáról, de elmaradt a becsült 7,17 milliárd koronától. Összehasonlítható alapon az árbevétel növekedése 3 százalékra lassult az egy évvel korábbi 8 százalékról, amíg az organikus (vállalati akvizíciók hatásaitól megtisztított) bevételnövekedés üteme 15 százalékról 8 százalékra mérséklődött.
A cég pénteken megerősítette a folyó évre vonatkozó 7-8 százalékos organikus növekedési előrejelzését. A kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) 1,287 milliárd euróra mérséklődött az idei második negyedévben az egy évvel korábbi 1,338 milliárd euróról.
A Pandora, amely minden ékszerét két thaiföldi gyárában gyártja, az egyik leginkább vámoknak kitett európai vállalat. A Thaiföldre kivetett amerikai vámtarifa 19 százalékra csökkent az áprilisban bejelentett 36 százalékról, miután a két ország kereskedelmi megállapodást kötött augusztusban.
A Pandora számításai szerint a vámok jelenlegi szintje idén 200 millió dán koronába, jövőre pedig 450 millió koronába fáj a vállalatnak.
Az ékszergyártó közlése szerint a magasabb nyersanyagárak, a vámok és a devizaárfolyamok kedvezőtlen hatásának jelentős részét ellensúlyozni tudja az áremelésekkel, illetve a költségek csökkentésével.
Neves márkák kerültek bajba: jönnek az áremelések, fogy a türelem
Donald Trump amerikai elnök megkapja a vámokat, a fogyasztók pedig a jócskán megemelt árakat. Miután sok kereskedő felhalmozta árukészletét, ezért a sokk lehet, hogy csak a jövő évben fog lecsapni.Bővebben>>>