Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye és bevétele is nőtt a cég március végével záródott pénzügyi negyedik negyedévében.
A cég honlapjára felkerült adatok szerint
az adózott eredmény 12,38 milliárd jüan (1,7 milliárd dollár), részvényenként 0,65 jüan volt, jócskán meghaladva az egy évvel korábbi 3,3 milliárd jüan, részvényarányosan 0,16 jüan nyereséget.
Az Alibaba korrigált nyeresége részvényenként 1,27 jüanról 1,57 jüanra emelkedett.
A bevétel 7 százalékkal, 236,5 milliárd jüanra (32,6 milliárd dollár) nőtt.
A számos e-kereskedelmi platformot egyesítő Taobao és Tmall Group negyedéves bevétele 9 százalékkal, 101,4 milliárd jüanra (14 milliárd dollár) nőtt.
Az Alibaba International Digital Commerce Group, amelybe a Lazada, az AliExpress, a Trendyol és az Alibaba.com tartozik, 33,6 milliárd jüan (4,6 milliárd dollár) bevételt ért el, 22 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbinál. Az Alibaba felhőszolgáltatásokból származó bevétele 18 százalékkal, 30,1 milliárd jüanra (4,2 milliárd dollár) nőtt. A Cainiao logisztikai részleg bevétele 12 százalékkal, 21,6 milliárd jüanra (3 milliárd dollár) csökkent.
A vállalat a negyedévben 632 millió dollárért, a 2025-ös pénzügyi év egészében pedig 11,9 milliárd dollárért vásárolt vissza saját részvényt.
Az Alibaba igazgatótanácsa 4,6 milliárd dolláros osztalékot hagyott jóvá a 2025-ös pénzügyi évre.
Az Alibaba március végével záródott egész évi bevétele 6 százalékkal, 137,3 milliárd dollárra, adózás utáni nyeresége pedig 62 százalékkal, 17,8 milliárd dollárra nőtt.