Az uniós légi piac egyetlen piacnak minősül, így bármelyik légitársaság bármelyik repülőtérre bármennyi járatot indíthat. Ha Nagy Britannia kilép az unióból, akkor nem lesz részese ennek a piacnak, ezért a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) szerint bilaterális légügyi megállapodásokkal kellene szabályozni a területet.
Ugyanez vonatkozna a többi európai légitársaságra is, így az unióból a szigetországba is csak ilyen megállapodás birtokában lehetne járatokat üzemeltetni.
A könyvvizsgáló és tanácsadó KMPG elemzésében rámutatott arra is, hogy az EU és Nagy Britannia között az elmúlt évben 130 millióan utaztak, ebből a Egyesült Királyság légitársaságai 10,5 milliárd font bevételre tettek szert.
Elemzésükben kitértek arra is, hogy az unió Nyitott égbolt koncepciója a kilépés után már nem vonatkozna rájuk, így vagy az EU-val, vagy minden tagországgal, de megállapodásokat kellene kötniük nem csak a légi közlekedésről, de a gépek földi kiszolgálásáról is. Az utasokat is rosszul érintheti a kilépés, ugyanis harmadik országbelinek tekintenék őket, így szigorúbb ellenőrzéseken kellene átesniük, mint eddig.
Legolvasottabb
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Ki kell irtani: rémrovar fenyegeti Európát, mindenen végigsöpörhet ez az invazív faj
Nem várt fordulat, ilyen időjárással zárhatjuk az óévet
Vonatozók, figyelem: nagy felfordulás jön, átépítés indul a Keletiben
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt