A NAPI Gazdaság cikke. Az első fordulat tavaly decemberben következett be, amikor a TV2 - 7 és 9 óra között vetített - Mokkájánál 2 órával hosszabb RTL-es Reggeli saját sávjában átvette a vezetést. Április óta pedig a Mokka sávjában is többen kapcsolnak az RTL-re a kereskedelmi célcsoportba tartozó nézők. A teljes lakosság körében épp fordított a verseny állása, a két csatorna reggeli műsorának közönségaránya között ugyanakkor csak néhány százalékpontnyi a különbség, így továbbra is erős a verseny. A közszolgálati televízión látható Nap-kelte a 18–49 éves korosztály körében – mind a Mokka, mind pedig a Reggeli sávjában – a középmezőnyben helyezkedik el, a teljes lakosság körében viszont az m1 műsora vezet. A reggeli műsorokat a 18–49 éves korosztályból néhány tízezren nézik. Tavaly szeptember és 2007 májusa között a csúcs idén februárban volt, ekkor havi átlagban százezren nézték a TV2 reggeli műsorát a Mokka sávjában a 18–49 éves korosztályból; akkortól a műsor veszített nézőszámából, helyét az RTL vette át 88 ezer nézővel, bár a TV2 alig néhány ezer nézővel szorult a második helyre. A 6 és 10 óra közötti sávban még szerényebb a televízióműsorok iránti érdeklődés a 18–49 éves korosztály körében: itt például 2007 májusában 60 ezer nézővel is vezető lehetett az RTL Klub, míg ekkor a TV2-t mintegy 50 ezren választották, az m1-et 35 ezren. A teljes lakosság körében persze némileg magasabb nézőszámról van szó, s ilyen összevetésben mind a Mokka, mind pedig a Reggeli sávjában az m1 előtt ül a legtöbb néző, 2007 májusában például kétszázezer körüli (a Mokka sávjában csaknem ennyi nézőt ültetett képernyője elé a TV2, míg az RTL Klub 170 ezer körülit, ám a 6 és 10 közötti sávban már a TV2 nézőtábora is megfogyatkozott, hisz e csatornát is csak 150 ezren választották, az RTL Klubot pedig 133 ezren).