A pénzintézet közlése szerint a csalók rendőrnek, bankbiztonsági szakértőnek vagy más, hivatalos szervnél dolgozóknak kiadva magukat hívják fel a gyanútlan embereket, gyakran hamis igazolványt bemutatva.
Azt írják, a csalók azt kérik áldozataiktól, hogy vegyék ki a pénzüket a bankból, azért, hogy ők “biztonságos helyre”, „biztonsági számlára” mozgassák a pénzt, amelyek valójában nem léteznek. Más esetben azt kérik tőlük, hogy utalják át az általuk megadott számlaszámra a pénzünket, hogy biztonságba helyezzék és eközben arra kérik áldozataikat, hogy ne mondják el a banki ügyintézőnek, hogy mi okból vesznek ki nagyobb összegű készpénzt vagy teljesítenek utalást.
A fentieken túl a csalók a banki ügyintézőket megbízhatatlannak állítják be, azzal a céllal, hogy kizárólag az általuk adott instrukciókat kövessék az ügyintézés ideje alatt az áldozatok. Ezután készpénz felvétel esetén a csalók közterületen vagy már a bankfiók előtt átveszik a készpénzt a gyanútlan ügyfelektől, a továbbiakban pedig az átvett készpénzzel együtt elérhetetlenné válnak.
Az OTP leszögezi, hogy sem a rendőrség, sem más hivatalos szerv nem kéri soha, hogy vegyünk fel készpénzt, vagy hogy pénzt utaljunk át egy biztonsági számlára, ahogy azt sem, hogy a banki ügyintézés során titkoljuk el, hogy milyen célból kéred a tranzakció teljesítését. Nem utasítanak továbbá sem videóhívásban, csevegő applikáción keresztül, és nem mutatnak be igazolványt.
Azt kérik az ügyfelektől, hogy aki ilyen hívást kap, azonnal szakítsa meg a vonalat és hívja fel a rendőrséget vagy a bankot és adjon tájékoztatást a történtekről.
Pillanatok alatt kiüríthetik a számláját, ha bedől ennek az üzenetnek
Egy új, ügyesen megfogalmazott adathalász e-mail terjed, amely az OTP Direkt nevében érkezik. A csalók a felhasználó jelszavát kérik, hogy hozzáférjenek a bankszámlájához, és pillanatok alatt kifosszák azt.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.