A több mint 450 tonnányi téli édességből mennyiségben 5 százalékkal fogyott több az előző évhez képest

A Nielsen friss adatai szerint a preferenciák változatlanok: a tejcsokoládéból készült télapófigurák hozzák az értékbeli forgalom kilenctizedét. A kosarakba kerülő csokimikulások csaknem kilencven százaléka üreges, mennyiségben 6 százalékkal több fogyott belőlük. Ha mikulás, akkor márkás: 95 százalékot visznek a gyártói márkás termékek, 4 százalékos értékbeli csökkenés mellett.

A magyarok leginkább a 56-110 grammos csokoládémikulást vesznek: az értékbeli eladások kétötödét viszi a kiszerelés, míg szorosan nyomukban járnak a 21-55 grammos kiszerelésű figurák (38 százalék). Kilőtt a nagyobb, 111-200 grammos csokimikulások forgalma: másfélszer több fogyott belőlük mennyiségben, mint a 2017-es szezonban.

A figura végigkíséri a decemberi hónapot, és az elmúlt évek fogyasztói preferenciájában hatalmas elmozdulást nem tapasztaltunk: legyen édes, legyen üreges  - mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója.

Csokimikulást a nagyobb boltból: a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódik az értékbeli forgalom 40 százaléka, ami 5 százalékos értékbeli csökkenés az előző szezonhoz képest. Ellenben a diszkontokban történő értékesítés két számjegyű növekedést regisztrált a Nielsen.