Az online kiskereskedelem szerepének erősödését jól mutatja az amerikai eredetű Black Friday (fekete péntek) nevű kezdeményezés, amikor egyetlen nap alatt több milliárd forintos forgalmat generálnak a hazai webboltok akciós ajánlataiknak köszönhetően.

A pozitív hatásokat tükrözik a CIB Bank saját, tavalyi statisztikái is: miközben a napi online kereskedelemi forgalom átlagosan 46,4 millió forintot ért el naponta, a fekete pénteken - amely tavaly november 27-re esett - mintegy 81 millió forintra ugrott. A napi tranzakciószámra és az átlagos kosárértékre is kedvező hatást gyakorol az akció: a 2015-ben elért napi 6500 tranzakcióval szemben a Black Friday 10,9 ezret generált a CIB Banknál, az átlagos kosárérték pedig tavaly meghaladta a 7400 forintot.

Az online kereskedelemben kiemelt jelentőségű az év végi, adventi időszak is, a CIB Bank hálózatán keresztül lebonyolított online vásárlások értéke 40 százalékkal magasabb az átlaghoz képest.

Bár az uniós átlag 40 százalék feletti értékétől a hazai 23 százalékos arány még elmarad, az e-kereskedelemben résztvevő hazai fogyasztók száma folyamatosan emelkedik, a hazai kiskereskedelmi vállalatok nettó árbevételének pedig már egyötöde származik e tevékenységből - mondta Sziráki László, a CIB Bank kisvállalati szegmensének vezetője.

A pénzintézet a következő egy évben hatmilliárd forint kihelyezését tervezi a szektorban működő, 300 millió forint alatti éves árbevételű kisvállalatoknak. A kereskedelmi szektoron belül pedig az online területre is figyelnek: a webes értékesítésben érdekelt kisvállalati ügyfeleinek száma az elmúlt három év alatt közel másfélszeresére emelkedett.