Az utóbbi években egyre több új autót adnak el Magyarországon. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint ez a folyamat az idén is folytatódik, az első kilenc hónapban személyautóból és terepjáróból 14,1, kishaszonjárműből 9,6 százalékkal adtak el többet, mint az elmúlt év hasonló időszakában. Ezt tetézheti az utolsó negyedév, amikor hagyományosan megugranak az újautó-eladások. A kereskedők az elkövetkező években is tovább combosodó piacra számítva egyre-másra alakítják ki új szalonjaikat, jelenleg is mintegy fél tucat fővárosi és vidéki cég épít újat, illetve bővíti már meglévő kereskedését. A beruházások összértéke meghaladja az 1,5 milliárd forintot.
A fővárosban az angyalföldi központi telephely után a IV. kerületben is lesz Schiller Opel márkakereskedés, amely a tervek szerint december elejétől várja az ügyfeleket. Az egykori Tungsram-gyár Fóti úti telephelyéből 9100 négyzetmétert vett meg a Schiller Autóház Kft., amely összesen mintegy 3600 négyzetméter épít be - mondta lapunknak Schiller Péter, a cég alapítója. Az újpesti bázisra költözik a cég Fáy utcában működő lakatos- és fényezőműhelye, amelynek területét a helyi önkormányzattól bérelték. A mintegy félmilliárd forintba kerülő beruházást döntően az OTP-től kapott hitelből finanszírozza a társaság. A tavalyi 1800 új Opel és 1200 használt autó eladása után idén 15-20 százalékkal több jármű értékesítését tervezik. Szeptember végéig 1400 új és 800 használt autót adtak el.
A Schiller most kiürített Fáy utcai területe sem maradt azonban márkakereskedő nélkül, a helyhatóság ugyanis eladta azt a Honda személyautók értékesítésével foglalkozó RM-Royal Motor (RM-R) Kft.-nek. A mintegy 200 millió forintba került telken évente 300-600 új autó eladására, valamint szervizelésére alkalmas, összesen 1500 négyzetméteres Honda-márkakereskedést és -szervizbázist épít az RM-R - mondta lapunknak Horváth Miklós, a cég többségi tulajdonosa, egyik ügyvezető igazgatója. A várhatóan 300-350 millió forintba kerülő építkezést november végére fejezik be. Az RM-R-nek nem kell messzire költöztetnie jelenlegi értékesítőhelyét, hiszen az a most épülő új Honda-kereskedés szomszédságában van. Horváth tájékoztatása szerint az új Honda-szalon megnyitása után értékesíteni szeretnék a régi területet.
Már működik két a közelmúltban átadott Skoda-márkakereskedés is, az egyik Sopronban, a másik pedig Sátoraljaújhelyen van. Ez utóbbi beruházója a Sárospatak Autójavító (SA) Kft., amely a háromezer négyzetméteren kialakított Zemplén Autóházat működteti. Durányik Gyula, az SA ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a hivatalosan ősz elején megnyitott márkakereskedésben egy hónap alatt húsz Skodát, főleg Fabiát adtak el, annyit, mint tavaly - amikor Fiattal kereskedtek - összesen, így év végéig valószínűleg 40-50 Skodát értékesítenek. Az autószalon átalakítása Skoda-kereskedéssé Sátoraljaújhelyen 15 millió forintba került, s hasonló összeget tervez az SA a sárospataki márkaszalon kialakítására is. Durányik számításai szerint két-három év múlva bővíthetik és korszerűsíthetik a jelenlegi SA-bázisokat.
Sopronban a Walter Autókereskedelmi és Szerviz (WAS) Kft. a helyi Vegyesipari Vállalattól vásárolt 2,2 hektáros telken hozta létre legújabb járműértékesítő vállalkozását, a Walter Skoda autószalont, amelyen jövő tavasszal Seat-márkakereskedés is nyílik. Ifjabb Walter Dezső, a WAS társtulajdonosa és egyik ügyvezető igazgatója elmondta lapunknak, hogy a csaknem 6200 négyzetméter alapterületű Skoda-szalon és -szervizbázis mintegy negyedmilliárd forintba került. A WAS kezdetben Seat, majd Volkswagen (VW) személyautók és haszonjárművek eladásával foglalkozott, a Skodák értékesítéséhez ez év őszén kezdtek hozzá. Idén 250-300 új VW, 200 új Seat és 100-120 új Skoda eladását tervezik, a használt autókból pedig összesen 200-220 értékesítésével számolnak. Walter szerint eddig időarányosan teljesültek a terveik.
Győrött a Porsche Hungáriánál korábban meghirdetett márkaszeparáció jegyében bővítette és korszerűsítette VW-márkakereskedését, illetve épített teljesen új Audi-szalont a Porsche-Interautó Győr (PIG) Kft., összesen 300 millió forintot meghaladó összegért. A korábbi VW-szalont 750 négyzetméteresre bővítették, az új Audi-szalon pedig csaknem 420 négyzetméteres. Ezenkívül 14 állásos szerviz és lakatos-, valamint fényezőműhely tartozik az immár külön-külön értékesítést folytató két márkakereskedéshez. Nagy Kálmánnak, a PIG ügyvezető igazgatójának tájékoztatása szerint a társaság idén várhatóan félezer új VW-t értékesít, hiszen az erre az évre tervezett 400 eladását már elérték. Emellett 70-80 új Audi, valamint 300-300 használt jármű eladásával számolnak.
További részletek