Az akvizícióval az Indamedia csoporthoz került többek között a Blikk, a Kiskegyed és a Glamour.
Ziegler Gábor, az Indamedia társtulajdonos-vezérigazgatója a Mediafuture-nek adott interjújában azt mondta, az Indamedia évek óta egy növekedési stratégiát követ, ennek pedig egy nagyon jelentős mérföldköve a Ringier Hungary megvásárlása.
Hozzátette, úgy látják, hogy az AI és a globális szereplők helyzetének további erősödése és a hazai piac mind színesebbé válása az eddigieknél is jobban indokolja az Indamedia üzletméretének növelését, ami az eredményes működés fenntartásához elengedhetetlen.
Starcz Ákos, a cégcsoport igazgatósági tagja azt mondta, főként a digitális médiapiacon vannak a lokális szereplők növekedési kényszerben. Leszögezte, hogy az akvizíció saját erőből, továbbá banki finanszírozással jött létre, a pontos vételár üzleti titok.
Ziegler Gábor arra is kitért, hogy a sokszínűségben hisznek, ezért az összes márkát megtartják, mindkét vállalat értékeit meg akarják tartani, és „közösen új értéket teremteni.”
Hozzátette, a következő időszakban a Ringier kiadványok működését szeretnék megérteni minél mélyebben. Kiemelte: egyik kiadvány megszüntetését sem tervezik.
Starcz Ákos kiemelte, hogy amíg az Indamedia Network egy holding, ami alatt külön jogi személyekbe szerveződnek a különböző kiadványok. A Ringier valamennyi márkája és kiszolgáló területe azonban egy jogi személyben tömörül össze. Emiatt szerinte szükségszerű egy harmonizáció, amelynek a megvalósítására létrehoznak egy integrációs munkacsoportot.
A print kiadványok érkezéséről azt mondta, a Blikk Magyarország legnagyobb napilapjaként a meglévő digitális portfólió mellé újabb erős lábat ad a cégcsoportnak. „Mi hiszünk a printben, és bár számunkra ez egy új terület, minden erőnkkel azon leszünk, hogy a nyomtatott kiadványok életgörbéjét is elnyújtsuk” – tette hozzá.
Megszólalt a Ringier vezérigazgatója: ez áll az eladás hátterében
A svájci Ringier médiacsoport több mint harminc év után eladja magyarországi lapjait és online kiadványait az Indamedia Csoportnak. A döntés hátterében Marc Walder vezérigazgató szerint, nem politikai nyomás áll, hanem a stratégiai fókuszváltás eredménye, hiszen a Ringier a jövőben digitális piacterekre és online platformokra fog összpontosítani.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.