A német Hochtief és partnerei csütörtökön közölték a Reuters szerint, hogy időbe telne bármilyen kártérítési igény érvényesítése, de azt is hozzátették, hogy a magyar állam segítségére lesznek az utasszállítás visszaállításában.
A Hochtief szóvivője ugyanakkor azt is hozzátette: minden kártérítési követelés érvényesítése a magyar kormánytól függ.
Magyarország - a legrosszabb esetben - az alacsonyabb utasszámból és a reptéren elvégzett befektetésekből eredő több száz milliárd forintos kárért lenne felelőssé tehető - jegyzi meg a Reuters.
A Hochtief és négy másik befektető a Budapest Airportban 75 százalékos részesedést szerzett 2007-ben, mára viszont 100 százalékos tulajdonossá váltak.
A Malév az összeomlása előtt a reptér bevételének 40 százalékát adta. A magyar fejlesztési minisztérium szerfásn azt közölte, hogy az előző kormány idején a magyar állam teljes garanciát vállalt "mindenre". A tárca ehhez annyit tett hozzá, hogy "a minisztérium ésszerű és elfogadható kompromisszumra törekszik".
A Malév összeomlásával kapcsolatban feltett kérdésre válaszolva Irina Ivacsenko, a Nemzetközi Valutaalap magyarországi képviseletének vezetője egy csütörtöki üzleti fórumon azt mondta: az IMF önmagában nem ellenzi azt, hogy közlekedési cégek állami tulajdonban legyenek, ezek működtetésének hatékonysága azonban jelentős hatással van az országok költségvetésének állapotára. Mindazonáltal az IMF nem ad tanácsot a közösségi közlekedési vállalatok átszervezésével kapcsolatban, ez a kormány felelőssége.