Az év első hat hónapjában mért közel 8 százalékos forgalom-visszaesés mögött a csökkenő vásárlási kedv áll: míg 2012. január−júniusban egy háztartás átlag 2,6 liter jégkrémet vett egy-egy alkalommal, ez idén 2,4 literre mérséklődött. A vásárlói kör sem bővült az első félévben: minden harmadik magyar háztartás vásárolt családi dobozos jégkrémet, de nem gyakrabban, mint korábban − jellemzően kéthavonta.

Egy liter dobozos jégkrémet nem egészen 600 forintért lehet beszerezni, ám nagyok a különbségek az egyes márkák között. A magasabb áron kínált gyártói márkák intenzív akciós tevékenységének köszönhetően ezeknek az átlagára némi csökkenést mutat, a kereskedelmi márkáknál viszont növekedés tapasztalható. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy a gyártói márkák mennyiségi forgalma kisebb mértékben csökkent, mint a saját márkás termékeké.

A GfK adataiból kiderül, hogy a diszkontok részesedése erősödött, a szupermarketek megőrizték harmadik helyüket, ám részesedésük visszaesett. A többség kedvence továbbra is a hagyományos csokoládés és a vaníliás ízesítés.