A Duna Aszfalt Kft. nettó 46,5 milliárd forintos ajánlatával nyerte el az M43 autópálya Makótól az országhatárig tartó szakaszára kiírt közbeszerzési pályázatot - a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. ma hírdette ki az eredményt. Az ajánlattételi dokumentációt nyolc ajánlattevő (Colas Hungária Zrt., Közgép Zrt., Magyar Aszfalt Kft., Swietelsky Magyarország Kft., Euroaszfalt Kft., A-HÍD Zrt., Duna Aszfalt Kft. és a Porr Építési Kft.) váltotta ki. A Porr Építési Kft. 2012. áprilisában vitatta a NIF pályázati kiírását, és miután azt a beruházó elutasította az osztrák építő cég a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KD) fordult jogorvoslatért, a KD szerint a Porrnak nem volt "ügyfélképessége"  jogorvoslati eljárást kezdeményezni, nem volt joga az eljárást megindítani, ezért az ügyet lezárta.

A tenderre végül két pályázó nyújtott be érvényes ajánlatot a Duna Aszfalt Kft., valamint az EKMS-M43 Konzorcium (ennek tagja az Euroaszfalt Kft., a KÖZGÉP Zrt., a Magyar Aszfalt Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft.). Loppert Dániel, a NIF kommunikációs igazgatója lapunknak elmondta, hogy az összességében legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot benyújtó Duna Aszfalt Kft.-vel várhatóan szeptember elején kötik meg a szerződést,  és a jelenlegi tervek szerint az országhatárig érő 23,1 kilométeres autópályát a NIF Zrt. 2014 szeptemberében adhatja át a forgalomnak.

A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Opten cégtárának adatai szerint a Duna Aszfalt Kft. magyar magánszemélyek tulajdonában van, és tavalyi bevétele meghaladta a 21,7 milliárd forintot, üzemi eredménye pedig az 1,2 milliárdot, miközben a 4,6 milliárd forintos saját tőkéjű cég kötelezettsége 16,6 milliárd forint volt. A társaság az elmúlt időszakban jelentős szerephez jutott a Mercedes kecskeméti gyárának építésében is.

Átadták az M0-s új szakaszát

Ma átadták az M0 autóút M7−M6 autópályák közötti 6,6 kilométeres szakaszát is, ahol a korábbi kétszer két sáv helyett immár kétszer három sávon közlekedhettek az autósok. Ez a beruházás több fázisban valósult meg, előbb betonburkolatot készítették el (ez 11 milliárd forintba került), majd pedig az eredeti pálya aszfaltrétegét újították fel, ez utóbbi pedig három milliárdot vitt el. A Colas kivitelezésben készült beruházást az unió is támogatta.  A tervek szerint ez már korábban elkészülhetett volna,  de a 2010-es esős nyár egy éves csúszást okozott az M0-s fejlesztésében.

Eközben folynak a munkák a körgyűrű M6-os autópálya és az 51-es út, illetve az 51-es út és az M5-ös autópálya közötti szakaszán. Az M6-os és az 51-es közötti szakaszt a most átadotthoz hasonlóan két plusz három sávra bővítik, a 11 kilométeres szakasz magában foglal két Duna-hidat is, a hárosi, illetve a soroksári ág fölött. Ennek beruházási költsége áfa nélkül 34,9 milliárd forint, a munkákat az A-Híd vezette konzorcium végzi, amelynek tagja egyebek között a Közgép Zrt. - mondta lapunknak Loppert Dániel.

Az 51-es és az M5-ös között pedig zöldmezős beruházásban épül meg a kétszer három sávos 6,3 kilométer hosszú körgyűrű szakasz. Ez nettó 10 milliárd forintba kerül, a konzorcium vezetője itt az Euroaszfalt Kft. Ezek a szintén uniós támogatásból és társfinanszírozásból elvégzendő beruházások a jövő nyárra készülhetnek el - tette hozzá Loppert.

A körgyűrű a tervek szerint 2017-2020 körül zárulhat be, ekkor épülhet meg az M10−M1 közötti kétszer két sávos 18,2 kilométer hosszúságú szakasz.