A vállalat közlése szerint a múlt héten több alkalommal is folytatott közös tesztet a Janaf és a Mol az Adria kőolajvezetéken, az eredmények pedig egyelőre nem igazolják, hogy az képes lenne hosszútávon Magyarország és Szlovákia számára elegendő kőolajat felhozni az Adria-tengerről.
A tesztek során egy-két óránál tovább egyszer sem tudott a vezeték megfelelő kapacitással működni.
Rámutattak, hogy a teszt előtt a felek abban állapodtak meg, hogy a szállítás során fokozatosan növelik a nyomást és a szivattyúk számát, így elérve a maximális szállítási teljesítményt, amit a teszt teljes időtartama alatt fenn is tartanak.
A horvát partner is arról adott tájékoztatást a teszt előtt, hogy csak egy órán keresztül tudják biztosítani a maximális kapacitást, ezután pedig vissza kell venniük a nyomást. Ez a korábban közösen elfogadott tervtől jelentősen eltért, a teszt eredményének objektív értékelését pedig megnehezíti.
A tesztelés megkezdését követően alig 30 perc után a horvát partner áramellátási hibára hivatkozva leállította a szállítást és a rendszer több mint egy órán keresztül állt, ugyanakkor az újraindulás után a szállításnál nyomáskiesés is jelentkezett a horvát oldalon és a horvát fél kérte a Mol-t a vezetéki nyomás csökkentésére, amely után alacsony nyomással és teljesítménnyel tudott működni a vezeték horvátországi szakasza – tette hozzá a Mol.
A Mol és a Janaf régóta vizsgálja a csővezeték horvát szakaszának kapacitását, korábban már több kisebb tesztet is végeztek a felek és idén szeptemberben indult egy átfogó több hónapos, nagy mennyiségeket szállító időszak. Ennél a tesztnél arra voltak kíváncsiak a vállalatok, hogy mennyi kőolajat képes stabilan és hosszútávon szállítani a déli vezeték.
Veszélyes halak nyüzsögnek az Adriai-tengerben, ödémát, gyulladást, bénulást okozhatnak
Az Adriai-tenger vizében is megjelentek azok az inváziós halak, amelyek veszélyeztethetik a tengeri élővilágot. De vajon emberre is veszélyesek?Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.