A Napi Gazdaság pénteki számának cikke
A cég által mért legkeresettebb 90 termék közül leginkább az étolaj, a margarin és a tejföl értékbeni növekedése volt megfigyelhető, ám a sör és sajt eladásából származó bevétel is erősödött. Vagyis ezen termékek inflációja erősebb volt az átlagnál.
A Nielsen adatsora szerint az elmúlt 12 évben megfordult a trend a boltok piaci részesedésének alakulásában. Most először gyengült a hipermarketek élelmiszer-eladási pozíciója a diszkontok és szupermarketek előnyére. Az utóbbi két kereskedelmi csatorna jellemzően egymástól és a láncba tömörült hálózatoktól vett el korábban piaci részesedést. A kisebb boltok pozíciója nem változott, ám ugyancsak nem meglepő módon a legkisebb élelmiszerüzletek részesedése nőtt. Az elemzők jó ideje jelezték, hogy a válság miatt a legszegényebb fogyasztói réteg teljesen leszokott a vásárlásról és csak akkor megy élelmiszerboltba, ha nagyon muszáj.
| Bolttípus m² | 2010−2011 | 2011−2012 |
| 2500 felett | 31 | 30 |
| 400−500 | 33 | 34 |
| 200−400 | 8 | 8 |
| 50−200 | 19 | 18 |
| 50 alatt | 9 | 10 |
| Forrás: Forrás: Nielsen | ||