A Napi Gazdaság pénteki számának cikke

A cég által mért legkeresettebb 90 termék közül leginkább az étolaj, a margarin és a tejföl értékbeni növekedése volt megfigyelhető, ám a sör és sajt eladásából származó bevétel is erősödött. Vagyis ezen termékek inflációja erősebb volt az átlagnál.

A Nielsen adatsora szerint az elmúlt 12 évben megfordult a trend a boltok piaci részesedésének alakulásában. Most először gyengült a hipermarketek élelmiszer-eladási pozíciója a diszkontok és szupermarketek előnyére. Az utóbbi két kereskedelmi csatorna jellemzően egymástól és a láncba tömörült hálózatoktól vett el korábban piaci részesedést. A kisebb boltok pozíciója nem változott, ám ugyancsak nem meglepő módon a legkisebb élelmiszerüzletek részesedése nőtt. Az elemzők jó ideje jelezték, hogy a válság miatt a legszegényebb fogyasztói réteg teljesen leszokott a vásárlásról és csak akkor megy élelmiszerboltba, ha nagyon muszáj.

Piaci részesedés (százalékban)
Bolttípus m²2010−20112011−2012
2500 felett3130
400−5003334
200−40088
50−2001918
50 alatt910
Forrás: Forrás: Nielsen