A GVH a fogyasztói versenyfelügyelet körében 2005 óta összesen 26 eljárást - jelenleg öt eljárás van folyamatban - indított fogyasztói csoportok ellen, és mintegy 163 millió forint bírságot szabott ki. Az eljárások során a GVH magát a konstrukciót nem vizsgálhatja és nem is vizsgálja, ám a tagokat toborzó hirdetések, tájékoztatások tartalmát annál inkább. Eljárásaiban a versenyhatóság sorra állapította meg, hogy a szervező vállalkozások magatartása alkalmas a fogyasztók megtévesztésére. Az eljárásokban a szankciók minél szélesebb tárházát alkalmazza a GVH.

A jogsértés megállapítása mellett határozataiban a versenyhivatal eltiltja a vállalkozást a reklámok további megjelentetésétől, bírságot szab ki, illetve a fogyasztók tájékoztatásának érdekében helyreigazító közlemény megjelentetésére is kötelezheti a céget. Ezekben a közleményekben a versenyhivatal döntését kell kommentár nélkül megjelentetnie a cégnek azokban az újságokban, ahol a hirdetéseit közzé tette (jellemzően Metropol, Blikk, Nemzeti Sport). A GVH több eljárásában alkalmazott ideiglenes intézkedést, amikor az eljárás elején - az érdemi döntés előtt - megtiltotta a reklámtevékenység folytatását. A bírság összege legfeljebb a vállalkozásnak a határozat meghozatalát megelőző üzleti évben elért nettó árbevételének 10 százaléka lehet. A versenyhivatal a bírság összegének maghatározásakor figyelemmel van a tevékenység elterjedtségére, és a súlyosító körülményekre is.

A GVH több alkalommal jelezte észrevételeit a jogalkotó felé, valamint tett ajánlást éves parlamenti beszámolójában arra, hogy a fogyasztói csoportok terén szabályozásra van szükség. Tekintve, hogy a fogyasztói csoportokba belépett tagok száma nagyon magas, a szabályozásnál mindenképpen figyelembe kell venni, hogy a folyamatban levő csoportok tagjaival mi lesz, hogyan történjen a kifuttatás.