A Sanofi bejelentette, hogy az Opella nevű egészségügyi üzletága mostantól független vállalatként működik, azért, hogy új korszakot nyisson az egészségügyi öngondoskodásban. Az Opella 50 százalékos irányító részesedését egy amerikai magántőke befektetőnek a Clayton, Dubilier & Rice-nak értékesítették.
Ezzel az Opella önálló globális fogyasztói egészségügyi vezetővé vált, miközben Sanofi megtartotta a vállalatban a 48,2 százalékos részesedését, a francia állami befektetési bank pedig 1,8 százalékos részesedést szerzett, és tagja lett az Opella igazgatótanácsának.
A függetlenné válás nem csupán egy mérföldkő – ez a mi pillanatunk. Büszke vagyok a tehetséges, 11 ezer fős csapatunkra, akik mindezt lehetővé tették
– mondta Julie Van Ongevalle, az Opella elnök–vezérigazgatója.
Izgalmas pillanat ez az életünkben. Az FMCH (Fast-Moving Consumer Healthcare) szektor egyik meghatározó közép-kelet-európai szereplőjeként, Magyarországon és Lengyelországban működő világszínvonalú termelőüzemeinkkel a hátunk mögött továbbra is elkötelezettek vagyunk az öngondoskodás előmozdítása és egyszerűbbé tétele iránt az egész régióban, mondta Przemek Dzierbicki, az Opella közép- és kelet-európai ügyvezető igazgatója.
Az Opella erős háttérrel és világos küldetéssel vág neki története következő fejezetének. A vállalat mottója – az egészség a te kezedben van – ezzel azt a célt fejezik ki, hogy az egészségügyi öngondoskodást a lehető legegyszerűbbé tegyék mindenki számára.
Az Opella a harmadik legnagyobb – és egyben a legtisztább termékportfólióval rendelkező – szereplő a vény nélküli gyógyszerek, illetve a vitaminok, ásványi anyagok és étrend-kiegészítők piacán összesen 190 milliárd eurós bevétellel.
A vállalat célja, hogy vezető szerepet töltsön be az egészségügy egyik legdinamikusabb és a kihívásoknak a legjobban ellenálló szegmenseiben – ahol olyan megatrendek alakítják a játékszabályokat, mint az elöregedő társadalmak, a digitalizáció és az egészségügyi öngondoskodás egyre növekvő fontossága.
Az Opella központja Franciaországban van, de a vállalat globálisan gondolkodik. Száz márkájával már most is világszerte ott van az emberek otthonaiban.