A Nielsen által mért kilencven élelmiszerkategória a kiskereskedelemnek mintegy 490 milliárd forint bevételt hozott ebben a négyhónapos időszakban.

A legnagyobb forgalmú tíz kategóriában az értéket nézve átlag felett bővült az eladás sörből, szénsavas üdítőitalból és gyümölcsléből.

Mennyiség szempontjából a top tíz kategóriában átlag felett emelkedett a forgalom a húskészítményeknél, a söröknél, a sajtoknál, a szénsavas üdítőitaloknál és a gyümölcsleveknél.

Regionálisan átlag felett, 6-6 százalékkal emelkedett az értékben mért forgalom a Dunától keletre és a délnyugati megyékben a vizsgált időszakban. Átlag alatti, 4-4 százalékos növekedést regisztráltak a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrum mellett északnyugaton.

Az adatok szerint a piaci koncentráció folytatódik: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek az értékben mért forgalomból már 67 százalékkal részesedtek, míg egy évvel korábban ugyanebben az időszakban 66 százalékkal.

A hagyományos, 200 négyzetméteres és az ennél kisebb boltok értékben mért piaci részesedése 25 százalék volt a vizsgált négy hónapban, egy százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban.