A növekedés motorja a két legnagyobb szegmens: a tonikum/idős kori problémák elleni általános szerek/melissza és a vitamin/ásványi anyag/étrend-kiegészítő termékcsoport együttesen a piac 70 százalékát képviseli, és egyben a piac növekedésének motorját jelenti - állapítja meg Irene Salzmann, az ACNielsen osztrák vállalatának kommunikációs vezetője. Nyugati szomszédunkban a fogyasztó hatású szegmens kevéssé jelentős, mert piaci részesedése mindössze 4 százalék, és a forgalom csökkenő tendenciát mutat. Ebből arra lehet következtetni, hogy a lakosság inkább étkezési szokásainak megváltoztatásával szeretne súlyfeleslegétől megszabadulni, és bízik különböző diétákban. Magyarországon az ACNielsen a vitamin, pezsgőtabletta és étrend-kiegészítő forgalmát méri, az úgynevezett Total Scanning piacon, amely az alábbi láncok által küldött elektronikus pénztár-adatokat foglalja magában: Auchan, dm, Héliker, Interspar, Kaiser's, Metro, Rossmann, Spar és Tesco hipermarket. Az említett láncok a három szegmensben együttesen 2005 október-2006 szeptemberben 4,3 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le, ami az előző időszakhoz képest 5 százalékkal kisebb. A felmért magyarországi eladások több mint fele jut az étrend-kiegészítőkre, amelyek értékesítése negatív tendenciát mutat. A vitaminok és különösen a pezsgőtabletták forgalma viszont nőtt egyik évről a másikra. Szembetűnik a drogériák viszonylag magas forgalma, habár a trend némileg csökkenő. Emelkedett viszont az eladás a hipermarketekben.