Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter e heti olvasmánya a Zappos.com alapítójának - Tony Hsieh - könyve. Ennek apropóján Matolcsy arra jött rá, hogy fel kell építeni a "pozitív magyar márkanevet". Tony Hsieh szerint, - akinek ezen mondanivalóját a nemzetgazdasági miniszter is magáévá tette - "hosszú távú célokat kell kitűzni, a vége számít, nem az, hogy közben mit veszítünk vagy nyerünk" - ez a gondolat akár magyarázata is lehet két héttel ezelőtt és épp tegnap bejelentett összesen közel 800 milliárdos megszorító csomagnak.
"Soha ne csaljunk sem játékban, sem üzletben"- folytatja Matolcsy, Tony Hsieh-t idézve. Ne kakaskodjunk, ne páváskodjuk: mindig van jobb nálunk - olvasható a miniszteri intelem.
Matolcsy szerint "Magyarország leült a kreatív, megújuló új világot építő nemzetek asztalához, ahol még kevesen ülnek. (...) Nem szeretünk szegények, gyengék és kifosztottak és vesztesek lenni: vágyunk a jólétre a sikerre. (...) Rájöttünk, hogy Európában eleve szabálytalanok és szokatlanok vagyunk; keleti gyökerekkel, közép-európai történelemmel, a múlt század terheivel nem lehetünk szabályos Európaiak." (Erről óhatatlanul eszünkbe juthatnak a miniszterelnök félázsiai származékokról szóló gondolatai.)
De nem is érdemes - folytatja Matolcsy, hiszen az lesz sikeres szerinte a 2008 utáni új világban, aki szabálytalan, aki szokatlan és a hagyományostól eltérő utat követ. Az elmúlt években nem építette fel Magyarország a pozitív magyar márkanevet, ezért "2010-ben új úton indultunk el, világos jövőképpel, pontos célokkal, új stratégiával és megújuló eszközökkel. Harcolnak ellenünk, tehát jó irányba megyünk."