2015-ben indult a magyarországi Pepco sikertörténete, akkor nyitották az első üzletüket a Köki Bevásárlóközpontban. Még ugyanebben az évben további 25 boltot, 2016-ra pedig további 50 üzletet nyitott a non-food üzletlánc– mondta Potyi Gergely, a Pepco Magyarország operatív igazgatója.
Kiemelte: jelenleg 265 üzletük van és az eddigi ütemben tervezik folytatni a terjeszkedést. Csak itthon több mint kétmillió háztartásban találhatók meg a termékeik.
Az Opten adatai szerint 2023-as és 2024-es pénzügyi évben 123,2 milliárd forint nettó árbevétele volt a magyarországi leányvállalatnak, 6,5 milliárd forintos adózott eredmény mellet. Az árbevétel tíz százalékkal, az adózott eredmény pedig 193 százalékkal nőtt egy év alatt.
Az elmúlt tíz év mérföldkövei között említette Potyi Gergely a 100-dik bolt megnyitását a Corvin Plázában, valamint a 200-dik üzletnyitást, Szentesen. Ezzel az üzletszámmal saját szegmensükben piacvezetők lettek – sorolta az adatokat Potyi Gergely.
Tovább terjeszkednek
Mára olyan márkaismertségre tett szert az üzletlánc, hogy mindenki ismeri a Pepcót Magyarországon. A kígyózó sorok a kasszáknál, további lendületet adnak arra, hogy a jövőben folyamatosan további 400-500 négyzetméteres üzleteket nyissanak, nem csak a vidéki kisvárosokban, de a megyeszékhelyeken is.
A vásárlók a koncepció miatt szeretik a Pepcót, erről már Berecz Barbara, a Pepco regionális marketing vezetője beszélt. Az árak nagyon vonzóak, az üzletek jellemzően tágasak. A lakásdekorációtól a ruházatig sokféle terméket árulnak, az Economxnak a marketing vezető kiemelte, hogy 530 termékkategória közül választhatnak a vásárlók, hetente 250 új termék kerül a polcokra. Évente 130 kollekcióval várják a vevőket.
A piackutatások szerint a vásárlóik többsége, édesanya, akik tudatos vevők, és a „pepcózás” során keresik a legjobb ár- és értékarányt és jellemzően kéthetente visszatérnek a boltokba.
A vásárlási szokásokban, családméretben és az üzletlátogatási szokásokban is van némi eltérés, azonban a régió egységes vásárlói profilt mutat, tette hozzá a marketing vezető. Fontos a boltlánc számára a fiatalabb generáció megszólítása is, ők impulzívabbak, sokszor a barátokkal érkeznek az üzletekbe.
1999-ben nyitott az első bolt
A Pepco 18 országban van jelen, Európa-szerte négyezer üzletet üzemeltetnek, havonta 30 millió tranzakciót bonyolítanak le. 1999-ben nyílt meg az első üzletük Lengyelországban „£-Stretcher” néven. A vállalat 2004-ben vette fel a ma ismert Pepco márkanevet, amely alatt azóta a lengyeleknél már több mint 1400 üzletet nyitottak. Csehországban 322 üzlet, Romániában 495 bolt, Olaszországban 203 üzlet, Németországban pedig 64 bolt várja a vásárlókat.Németországban egyébként július végén fizetésképtelenné vált Pepco helyi leányvállalata, erről itt írtunk bővebben. Ez pedig több tucat üzlet bezárásával járhat főleg a volt NDK-s területeken, és mintegy félezer alkalmazott kerülhet utcára – közölte a német sajtó.
Erre reagálva Berecz Barbara azt mondta: a magyar piacra semmilyen hatással nincsenek a németországi események. Németországban egy rekonstrukcióról van szó, megvizsgálják az üzletek jövedelmezőségét, de a Pepco boltok továbbra is nyitva vannak.
Az értékesítés során a legnépszerűbbek a baba- és gyermekruházati termékek, minden ötödik vevő ezeket keresi. Minden harmadik leggyakrabban vásárolt termék pedig valamilyen lakásfelszereléssel, dekorációval kapcsolatos árucikk.
Az elmúlt tíz évben hatalmas fejlődésen esett át a márka, rengeteg termékkel bővült a szortiment, megjelentek többek között az affluent és sportruházati cikkek is, mondta Berecz Barbara. Fontosak a Pepco számára a nehéz sorsú családok is, több jótékonysági kezdeményezést is indítottak már. A gyermekek szabadidős tevékenységét és fejlődését is támogatják, országosan több tanodával működnek együtt. A jótékonysági macik árából befolyt profit összegét pedig az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlják fel.
A gazdasági nehézségek a Pepcót sem kerülték el az elmúlt években. A pandémia után gyorsan visszatértek a vásárlók, válaszolta Berecz Barbara, folyamatosan növekedni tudtak. A kosárértéket firtató kérdésre azt válaszolta, ez nem publikus adat, de folyamatosan nő – tette hozzá a marketing vezető.
Ahogy a kereskedelemben mindenhol a Pepco életében is a karácsony az az időszak, amikor az éves árbevétel közel egyharmada realizálódik. De egyre népszerűbb a halloween, kiemelkedő a gyermeknap, a húsvét és az iskolakezdés időszaka is – mondta Berecz Barbara.