Az XTB és a Revolut legfrissebb kutatásai rámutatnak, hogy a magyarok befektetési szokásai óvatosak, és a pénzügyi műveltség, valamint a digitális bizalom erősítésére pedig nagy szükség van.

Az országos felmérés szerint a magyar felnőtt lakosság egyharmada rendelkezik befektetéssel, elsősorban állampapírokba fektetnek, míg a digitális befektetési platformokkal szembeni bizalom még alacsony.

A válaszadók 59 százaléka érzi magát pénzügyi alul tájékozottnak, és csupán 41 százalék tartja magát műveltnek ezen a téren.

Az  XTB Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős igazgatója, Vladimír Holovka szerint a kutatás megerősíti, amit a piacon is látnak, hogy az emberek szeretnének befektetni, de támogatásra van szükségük. Ha a pénzügyi oktatást és az átláthatóságot helyezzük előtérbe, segíthetünk abban, hogy egyre többen vegyék kézbe pénzügyi jövőjüket, és magabiztosan hozzanak megalapozott döntéseket – tette hozzá.

Revolut kutatása pedig arra világít rá, hogy a magyarok közel fele már hozott pénzügyi döntést online tanács alapján, de sokan félnek a csalásoktól és nem bíznak az ilyen forrásokban. A megbízható tanácsok felismerése is kihívást jelent: a válaszadók 48 százaléka nem érzi magát magabiztosnak ebben.

Mariia Lukash, a Revolut közép-kelet-európai régiójának növekedési vezetője hangsúlyozta, hogy a Revolutnál az ügyfelek banki szolgáltatások iránti bizalmát helyezik a középpontba. A megalapozott pénzügyi döntések oktatáson és kutatáson kell, hogy alapuljanak, és a tanácsoknak hiteles forrásokra kell támaszkodniuk, nem pedig hashtagekre.

Mindkét szakértő kiemeli, hogy a pénzügyi edukáció és a bizalom növelése kulcsszerephez jut, ha a magyarok szélesebb rétegeit szeretnék bevonni a befektetések világába, különösen a digitális platformok használatában.